OCZ Platinum XTC OCZ3P16002GK Review

R.E. 19 juli 2008, 1.333 views

OCZ Platinum XTC OCZ3P16002GK

Pluspunten

• Wel prima op 1.5V en 9-9-9-24 latencies
  • fancy heatspreader

Minpunten

• Haalt de opgegeven latencies niet
  • Heeft hogere spanning nodig

Stabiliteit Score: 1
Mijn ervaring met deze modules is op een Asus P5E64 WS Evolution met een Q9450. Op 1333MHz.

Dit zijn, naar mijn mening, zeer slechte modules. Op mijn bord krijg ik ze niet draaiende op de aanbevolen instellingen. Ze halen de latencies niet en dit veroorzaakt fouten. Het zijn naar mijn mening overgeklokte chips die ook gebruikt worden door corsair op 9-9-9-24 en 1.5V. Op deze instellingen draaien de modules dan ook goed. Ik ben dan ook teleurgesteld.

Eerste als RMA terug, kreeg ik meteen "nieuwe" met nog ergere defecten terug. Deze ook ingeleverd en nu werk ik met hogere latencies en lagere spanning.

Heb jij ook een OCZ Platinum XTC OCZ3P16002GK?

All Modules are tested in two module kits. Due to additional bus load, four module configurations may have to be run at lower frequency and relaxed latencies for stable operation. Test specifications are based on dual core CPUs only. If quad core CPUs are used, higher bus thresholds and core arbitration may necessitate lowering the memory frequency below tested specs.

Bron: OCZ

[Reactie gewijzigd door ByeSell op 9 november 2008 20:03]

Dit ligt niet aan het geheugen, maar aan je moederbord.

Asus moederborden zijn heel erg kieskeurig qua geheugen, in de QVL staan welke merken worden geaccepteerd.

IMO beetje kort door de bocht dit.... 2 sterren...
ik zou ze gewoon terugsturen en inruilen voor een ander merk geheugen, ik heb zelf net 4 corsairs verkocht en g-skills gekocht, ben ik persoonlijk zeer tevreden over, idd is een asus mobo heel kieskeurig.

Ik vind dit een erg magere review, en je had zeker eens de QVL door kunnen nemen, dan had je geen (of minder) problemen gehad :z
Ik heb een P5E bord en hyperX 1066 geheugen en ik heb nog steeds problemen ermee.
Ik heb eerst de QVL doorgenomen maar asus geeft enkel info over ondersteunde 800mhz en 677mhz modules , terwijl het bord (zogezegd , ik ondervind er niets als last mee) ook 1066 mhz modules aankan.

Ik weet niet goed wat ik van deze review moet denken want volgens mij ligt het probleem eerder bij het moederbord dan bij het geheugen.
Op de QVLs staan alleen de dimmen die erop getest zijn, natuurlijk is het nooit mogelijk alle dimmetjes te testen. Dat betekent dat bij Asus borden, die doorgaans vrij kieskeurig zijn, je vrij veel risico loopt op een niet werkend systeem.
In dat geval moet je je of beperken tot geheugen dat gewoon werkt op dat bordje, of kiezen voor een ander bord.
Nogal wiedes dat ze geen 1600 mhz op cl7 halen op 1.5v als de specs aangeven dat ze 1.9v nodig hebben.
Ik wil ze wel van je kopen voor een mooi prijsje> ;)
Brakke chips idd, D9GTR ;)
Haha precies Maarten wij hebben beide deze OCZ modules gehad en bij ons beide deden ze makkelijk 1900MHz 7-7-7-18 (2,04V), het leven begint bij 1,8V ;)
Volgens mij zijn het vooral de nVidia chipsets die kieskeurig zijn... Dat is althans mijn ervaring.