Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Logitech TrackMan Wheel Review

Leon 19 juli 2008, laatste update op 10 augustus 2008, 1.182 views

Logitech TrackMan Wheel

Pluspunten

• geen vrije ruimte nodig op het bureau.
  • goede bouwkwaliteit
  • uiterst betrouwbaar
  • geen last van vuil
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• bal gaat er soms te makkelijk uit.

Ik gebruik deze trackball's van logitech al meer dan 5 jaar en zowel de oudere trackman marble+ die ik op mijn werk gebruik en de trackman wheel die ik hier bespreek hebben me nooit in de steek gelaten.
Veel mensen zullen moeten wennen aan het gebruik van een trackball, dit probleem heb ik ook gehad in het begin. Maar als je er eenmaal aan gewend bent dat zie je al snel de voordelen ervan in. Ten eerste heb je geen vrije ruimte nodig om je muis over te bewegen en ten tweede kun je hem ook gebruiken als er geen stabiele ondergrond beschikbaar is (bijvoorbeeld met een laptop op de bank of een tuintafel buiten)

Zoals ik al geschreven heb zijn de trackballs zeer betrouwbaar, zelfs als de bal vuil is is de precisie nog steeds uitstekend. Het enigste wat je ervan merkt is het stroever bewegen van de bal.

Zowel de marble+ als de wheel die ik heb zijn makkelijk schoon te maken. Bij de marble+ zit er een ring rond de bal die je eruit kan halen door met een pen de ring te verdraaien. Bij de wheel zit de bal ering geklemd en hoef je alleen maar met een pen de bal er aan de onderkant uit te duwen.

De manier waarop de bal vast gehouden word is zowel een voordeel als een nadeel. Het is zoals ik al schreef makkelijk schoonmaken, maar als de trackball per ongeluk op de grond valt moet je meestal ook op zoek gaan naar de bal omdat die er makkelijk uit valt.

Heb jij ook een Logitech TrackMan Wheel?

Heb er zelf ook eentje, zal zelf ook binnenkort eens een review hierover schrijven.
Hoe heb je dit ding eigenlijk aangesloten op een Windows Mobile apparaat?