Philips SBT75/12 Review

dross 30 juni 2013, 7.123 views

Philips SBT75/12

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Accuduur
  • Hoe klein ook, toch stereo-ervaring en goede spreiding van het geluid
  • Pauze en volumeknoppen waarmee je device wordt bediend
  • Line-input
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Blauwe led aan de voorkant is te vel, en irritant.
  • Niet het hipste design in zijn soort.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Na een zoektocht naar de speld in de ...., kwam ik uit op deze draadloze luidspreker van Philips.

In de winkel uitgebreid beluisterd en vergeleken met de concurrenten op dit vlak. Qua design zal je denk ik niet snel vallen op deze luidspreker, maar het is het geluid wat telt. Dat geluid valt gezien zijn formaat zeker niet tegen. Okee... lage frequentie weergave kan uiteraard niet verwacht worden. Daarentegen zit het in het midden en hoge segment zeker wel snor. Het geluid klinkt natuurgetrouw en niet gekleurd. Ook bij maximaal volume blijft het aanvaardbaar klinken.

Als Jazz liefhebber zit je met dit speakertje goed. Ga je voor de beukende beats dan is de Logitech Boombox wellicht een betere keuze.

Doordat de 2 luidsprekers "relatief" ver van elkaar staan, is er zelfs sprake van een ware stereo ervaring!!. Maar dan moet hij wel binnen een range van 1 meter gehouden worden. Dus op het balkon op de tafel laten we maar zeggen:)

De accu:
Ik heb hem onlangs op vakantie (2 wkn) uitvoerig beproefd. Tussen de luistersessies door heeft hij zo nu en dan preventief aan de lader gehangen. Er wordt een accuduur van 5 uur beloofd.. Ik denk zeker dat dit haalbaar moet zijn.

Bluetooth verbinding:
Koppelen gaat simpel. Over de maximale werkafstand kan ik (nog) niet oordelen.
Werkt met alle smartphones met bluetooth, en werk ook goed als speaker bij mijn MB Pro. Er zit geen microfoon in, en is derhalve niet bruikbaar als handsfree luidspreker.
Voor diegene die nog in het analoge tijdperk leven.. er zit ook een line input op.

Jammer dat de blauwe led (ter indicatie van de BT verbinding) nogal fel is. Zeker in het donker is dat vrij irritant..

Belangrijk om te vermelden is dat de gegeven scores in relatie gezien moeten worden met de productgroep. " een klein handzaam en handig draadloos speakertje voor erbij"

Heb jij ook een Philips SBT75/12?

En aangezien er hier op Tweakers nog geen prijzen vermeld zijn bij dit product, link ik voor de nieuwsgierigen onder ons (waaronder ikzelf dus), maar eens even naar een externe prijsvergelijkings-site; http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/1058574#prijzen
Bedankt voor je review, heb hem voor 55 euro op kunnen pikken en ik vind het een erg leuk ding.
heb m voor 50 op bol besteld bedankt voor de revieuw