Canon PowerShot S45 Review

JP-tjuh 17 juli 2007, 480 views

Canon PowerShot S45

Pluspunten

• Mooie foto's overdags.
  • Scherpte was in deze prijsklasse toendertijd de top of the bill.

Minpunten

• Stroomverbruik
  • nachtfoto's

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 2
Snelheid en automatiek Score: 4
Goede camera. Maakt zeker overdags supermooie foto's. De nacht foto's zijn redelijk en ik heb andere merken dit wel eens beter zien doen. Flitser kan ook beter imo. De zoomfunctie is voor normale kiekjes toereikend maar persoonlijk zou ik meer zoom willen. Accu's zijn snel leeg en ook al heb ik een extra accu, ik red tijdens een vakantie het soms maar net binnen een dag met die 2 accu's. Toestel mag van mij wel iets lichter van gewicht zijn en iets compacter ook als dit mogelijk is zonder kwaliteitsverlies. Ik heb er tevens een onderwaterbehuizing ben. Ook deze onderwaterbehuizing functioneert netjes en sluit mooi aan op het toestel. Wat mij betreft een aanrader en ik zit er al over te denken om een nieuwere uitvoering te kopen. Nadeel is wel dat mijn onderwaterbehuizing niet meer past. Vreemde zaak op zich.

Heb jij ook een Canon PowerShot S45?

Ik heb ook een Canon S45, ik maak vreselijk veel foto's op een vakantie dag. De eerste vakantie had ik 1 accu en redde het elke dag. Daarna 2 accu's en zelfs met lcd scherm aan etc. red ik het met gemak. Ook heb ik een microdrive in de camera zitten, maar de accu trekt het zonder meer.

Beetje rare beoordeling, want in alle professionele reviews komt het stroomverbruik er goed to zeer goed uit.

Nachtfoto's zijn perfecte kwaliteit als je een ministatief gebruikt of tegen een lantarenpaal leunt. Dus zeker geen negatieve eigenschap, eerder een positief punt. Ook op dit punt vind ik het een hele rare beoordeling.

Bij de weg, de S45 is 2,5 jaar oud en de opvolgers (S50,60, 70) zijn nog beter geworden.

Deze hele review zegt meer over de schrijver ervan dan over de camera. Jammer dat één van de beste consumenten camera's zo wordt afgekraakt.