Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus X73 Series X73SD-TY086V Review

michaelw1998 30 juni 2013, 164 views

Asus X73 Series X73SD-TY086V

Pluspunten

• Snel.
  • Goed gebouwd.
  • Goede beeldkwaliteit.
  • Sterke accu.
  • Goed voor gaming.

Minpunten

• Buiten zwakke WiFi verbinding.
  • Buiten scherm lage helderheid.

Ik heb deze laptop nu al meer dan 1 jaar, en hij doet het nog uitstekend.
Ik heb hem uitgebreid met 8GB RAM DDR3 (hij had standaard 4GB maar ik heb dus een extra 4GB kaart erbij gekocht).

Over het scherm ben ik tevreden, maar bij het buiten zitten is het toch lastige om dingen te zien, omdat het scherm dan niet helder genoeg is.
De laptop word niet snel warm, alleen als je zware games gaat spelen word hij wel redelijk warm (volgens een monitor programma 60/70 graden Celsius.

De snelheid van de Intel i7 Core processor is goed, ik ben hier zeer tevreden over.
De grafische kaart heeft mij nog niet in de steek gelaten als ik een zware game speel (bijv; Tomb Raider, Crysis 3) met de instellingen op 'Normaal'. Bij hoog of zeer hoog krijg je toch dat het minder soepel loopt.

Standaard beschikte deze laptop over Windows 7, die ik heb geüpgraded naar Windows 8 Pro met Media Center. Met Windows 8 ondervind ik soms wel enkele problemen; De USB driver geeft soms (bij apparaatbeheer) een geel uitroep teken aan, en dan werken ook mijn USB poorten (waaronder mijn draadloze Logitech Performance Mouse MX) niet.
Dit is dan weer op te lossen door de laptop opnieuw op te starten.

Ook vind ik (sinds ik Windows 8 heb) dat bij downloaden de snelheid aan de lage kant is (via WiFi), en zodra ik buiten ga zitten heb ik nauwelijks tot (zodra rolluik dicht is) geen verbinding. Hiervoor hebben wij een WiFi extender gekocht.

Heb jij ook een Asus X73 Series X73SD-TY086V?