ZyXEL PLA4215 2 pack Review

zwartegatNewbie 30 juni 2013, 247 views

ZyXEL PLA4215 2 pack

Pluspunten

• Data transfer snelheid
  • Encryptie eenvoudig te activeren

Minpunten

• Wake up uit low power mode werkt niet

Beheerbaarheid Score: 3
Ik gebruik deze PLA4215 powerline adapter om mijn mediastreamer met mijn router/NAS te verbinden. De router en mediastreamer staan op 7 meter afstand in dezelfde ruimte. De snelheid volgens de Zyxel configuration utility bedraagt circa 200 Mbps, hetgeen normaal is voor dit soort devices in deze setup. Het product werkt prima totdat ik de mediastreamer uit zet en de powerline adapter in low power mode gaat. Daarna wordt de PLA4215 niet meer wakker als ik de mediastreamer weer aan zet. Het enige wat helpt is de PLA4215 uit het stopcontact halen en weer terug plaatsen. Kortom wake up uit low power mode werkt niet. En de low power mode is niet uit te schakelen… Kennelijk is het circuit dat activiteit op de netwerkpoort moet detecteren niet gevoelig genoeg waardoor deze in de sleep mode blijft.

Heb jij ook een ZyXEL PLA4215 2 pack?

Inderdaad werkt het ontwaken uit de Low power mode ook bij mij niet (bij zowel PC en PS3)..Ik vind dit een zeer vervelende bug waar geen oplossing voor is gevonden bij Zyxel. Het vrouw/kind-acceptatieniveau voor dit apparaat is hierdoor erg laag.

De snelheid is pas acceptabel indien de adapters in dezelfde groep zitten (>200mbps transmit/receive) Indien de groepen verschillend zijn worden de kabellengtes blijkbaar te groot om nog werkbaar te zijn (bij mij valt de snelheid dan terug tot (<40mbps transmit <29mbps receive).

Al met al best wel wat beperkingen...