Specificaties 8" (1280x800), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 8.0 WiFi 16GB Wit Review

olivierh 29 juni 2013, laatste update op 29 juni 2013, 1.584 views

Samsung Galaxy Note 8.0 WiFi 16GB Wit

Pluspunten

• S-Pen (gelijk aan midrange wacom hardware)
  • Gaat bij normaal gebruik (wifi altijd aan, paar uur per dag schrijven/browsen/gamen) zo'n 3 dagen mee
  • Lekker formaat

Minpunten

• TouchWiz, oogt kinderlijk, lagd soms als je alle Samsung apps laat bestaan.
  • Documentatie valt tegen, ik heb het gebruik van de vele features van de pen geleerd uit een help venster diep in settings, dat kan niet de bedoeling zijn geweest.
  • Nog weinig keuze uit onoffciele covers.

Heb nu een paar maanden de Galaxy Note 8.0 Wifi, en ben zeer tevreden, heb deze gekocht na op m'n werk het zoveelste notitie boekje vol te hebben geschreven, het was natuurlijk even wennen (plastic puntje op vlak plastic schrijft toch anders dan pen op papier) maar ondertussen zeer tevreden met de Note/S-Pen functionaliteit. Schrijft lekker, en de drukgevoeligheid is een gave toevoeging in tekenprogrammas, ook de verschillende gestures komen zeer van pas.

Ook kwa prestaties erg tevreden, heb er al een hele zooi aan Android games tegenaan gegooid, draaien allemaal ze heerlijk, ook als ik Play Music of dergelijke in de achtergrond draai. Streamen van 1080p videos ook geen enkel probleem.

Het multi-window gegeven werkt ook erg lekker, heb al vaak terwijl ik notities zat te maken een browser/foto/video/etc ernaast geopend, en dit werkt zoals je zou verwachten.

Voor de developers onder ons, is het misschien leuk te vermelden dat deze tablet goeie USB-OTG ondersteuning heeft, ook met een simpel 2 euro kabeltje, verbinden met externe hdd of arduino geen probleem. En wat ik wel grappig vond is dat de pen zich als muis gedraagt in browsers, dus je kunt als webdeveloper touch en muis testen op deze tablet :P

Ik heb wel na een paar dagen het apparaat geroot en een boel Samsung apps verwijderd, deze zijn ten eerste vooral op de Amerikaanse markt gericht, en ten tweede vaak duplicaten van al in Android bestaande features, hierna kreeg ik wat meer batterijduur en geen momenten van lag meer in TouchWiz, moet ook toegeven dat ik geen fan ben van TouchWiz, alles heeft grote iconen en felle kleuren, er word overal schermruimte verspild, etc.

Ik wacht dan ook in alle eerlijkheid op een goeie AOSP rom met S-Pen support. Er moet wel gezegd worden dat dit misschien gewoon aan mij ligt, ik ben nogal van het 'eigen maken' van m'n hardware, al m'n telefoons hebben altijd custom roms gedraaid, en ik ben vooral gewend aan de interfaces van HTC Sense en AOSP :P

Over de prijs, het is best een dure tablet, en het mag best wat minder, maar vond/vind de tablet het wel waard, gezien het de enigste tablet van dit formaat met pen en bijtijdse specs is. Wel jammer dat Samsung in NL geen 50 Play Store tegoed of Photoshop touch mee levert, terwijl ze dat o.a. in Amerika wel doen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 8.0 WiFi 16GB Wit?

Reviews door de redactie