Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv6-3180sd Review

DreadZeppelinNewbie 29 juni 2013, 281 views

HP Pavilion dv6-3180sd

Pluspunten

• Redelijke halfway laptop
  • Fingerprint scanner is wel grappig en werkt naar behoren
  • Zolang de laptop goed word bijgehouden is hij redelijk snel

Minpunten

• Oververhitting
  • Mogelijk driver probleem
  • Heeft een clean install nodig na levering

Ik heb net iets meer dan 2 jaar terug een HP Pavilion dv6 3180sd aangeschaft en was daar destijds tevreden mee. Het bleek al gauw dat dat onterecht was.

Ten eerste vanwege de gigantische hoeveelheid software die HP al had geďnstalleerd op de laptop, dat is gelukkig natuurlijk snel verholpen met een format en een verse install (dat raad ik aan om meteen te doen als je beslist een laptop van HP te kopen, hoewel ik de aanschaf ervan zelf afraad).

Ten tweede omdat na een kleine maand de laptop steeds vaker erg heet werd en de fan overuren begon te maken. Dus ik zette toen de stofzuiger er tegenaan om het stof eruit te halen maar na een week of twee was het weer raak.

Na wat gegoogle en geyoutube kwam ik erachter dat er een productie'fout' zit in de binnenkant van de behuizing. Naast de air-intake zit namelijk een ronde hoek met wat ruimte die ideaal is voor stofopbouw.

En ik ervaar ook problemen met het updaten van driver software, maar dat terzijde want dat kan of aan mijn laptop of aan mij liggen. In ieder geval, nadat ik de nieuwste driver voor de ATI Radeon HD 5470 had gehaald en geďnstalleerd kon mijn laptop de graphische kaart niet meer zien.
De driver runde gewoon maar gaf aan dat er geen product van ATI in het apparaat zat. Na een format en een verse windows install zag ik de kaart wel maar werkte deze niet meer.
Gelukkig heb ik desondanks ik nét buiten garantie zat maar het probleem binnen de garantie gemeld heb na heel veel heen-en-weer gebel hem gratis kunnen laten repareren.

Heb jij ook een HP Pavilion dv6-3180sd?