Specificaties Quadro K5000 (706MHz), 4GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

PNY Quadro K5000 Review

rudinie 28 juni 2013, 1.351 views

PNY Quadro K5000

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Performance
  • Aansluitmogelijkheden (4 schermen)

Minpunten

• Prijzige kaart.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Vanwege de aard van mijn werkzaamheden en de software die ik voornamelijk gebruik heb ik al sinds geruime tijd ervaring met de Quadro lijn van Nvidia. Tot voor kort was de meest recente versie een quadro 4000, waarop ik 1 30inch en 1 20 inch op zijn kant had aangesloten. Op die manier is de verticale resolutie van de twee schermen gelijk.

De K5000 is kwa specs een heel stuk "beefier" dan de oude Quadro 4000 maar verstookt toch een stuk minder energie, naar het schijnt.
De belangrijkste reden voor aanschaf van deze kaart is dat ik recentelijk met enige regelmaat in complexere 3D scenes een behoorlijke vertraging in de viewport performance begon waar te nemen. Bovendien begon de Quadro 4000 erg veel lawaai te maken om koel te blijven.

De eerste boot na installatie was een tegenvaller, de bios van mijn supermicro X9DAi moederbord gaf een B2 foutmelding en kon niet doorstarten. Na wat online onderzoek en een tip van mijn hardwareleverancier (SWW zoetermeer) een biosupdate gedaan.
Dit bleek voldoende.

Wat direct opviel was het gebrek aan fan-noise. Deze kaart is echt enorm veel stiller dan de 4000. Wellicht speelt het feit dat het een 2 slots kaart is hier een grote rol in.

Volgende leuke moment, het aansluiten van de derde monitor, ook een 20 inch op zijn kant. Ik heb ook nog een tweede 30 inch staan die ik nog niet aangesloten heb maar er kunnen 4 schermen aangestuurd worden met deze kaart. Theoretisch zou ik dus een desktop van 1600 hoog en 1200+2560+2560+1200= 7520 breed moeten kunnen maken.

Ik heb nog geen benchmarks gedraaid, maar mocht iemand daar interesse in hebben dan kun je me een bericht sturen met welke benchmark je wilt en dan zal ik kijken of ik het draaien kan.

Oja, ik draai windows 7 en de driver is 320.27.

De software die ik het meest gebruik is Houdini van SideFX, een 3D pakket dat open-gl gebruikt voor de viewport.

• SuperWorkstation 7037A-i
  • 160 GB geheugen

Heb jij ook een PNY Quadro K5000?

1880 euro :0. Daarvan kan je een gehele High-End PC van kopen xD
Je hebt gelijk dat het een schikbarende hoeveelheid geld is vanuit het oogpunt van een consument. Maar vanuit het perspectief van een professionele gebruiker ligt dat iets anders.
Ook de definitie van een high-end pc verschilt aanzienlijk voor deze twee doelgroepen.
Ik snap dat je zo'n videokaart nodig hebt hoor. Alleen in mijn perspectief is een PC van 1880 euro een High-End PC ;-).
Misschien een paar foto's?
ik heb de doos net weggegooid, en de kaart ziet er echt net zo uit als de plaatjes op de site van nvidia. Of bedoel je dat je mijn desktop zien wil? Dan moet ik eerst eens gaan opruimen :-)
160GB geheugen?! Dat is echt beest. Of bedoel je opslag?
Nee, das echt intern geheugen. Handig voor fluid sims e.d.