Jawbone Jambox (Zwart) Review

player2911 27 juni 2013, 2.167 views

Jawbone Jambox (Zwart)

Pluspunten

• Doordachtheid
  • Meegeleverd 3,5mm kabeltje
  • Meegeleverd mapje
  • Opladen middels een micro-usb aansluiting (geen gek specifiek stekkertje)

Minpunten

• Speaker schuift niet erg makkelijk het mapje in

Muziekweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
Al een tijd was ik aan het zoeken naar een kwalitatief goede speaker om op vakantie mee te nemen naar bijvoorbeeld het strand. Na wat research kwamen er een aantal modellen boven drijven: Bose soundlink II, JBL Charge, Jawbone Jambox en de Jawbone Bigbox.

De bose heeft naar mijn mening het beste geluid van deze apparaten. Toen ik de JBL Charge hoorde was ik diep teleurgesteld. De Jawbone Bigbox was in vergelijking met zijn veel kleinere broertje ook ietwat teleurstellend, maar zeker niet slecht. Ik heb in mijn oordeel wel onder andere de prijs en formaat meegenomen.

Uiteindelijk positief verrast met de Jambox en direct gekocht.

De speelduur is niet al te lang, maar genoeg om een dag mee door te komen. De batterij is ook in een uur of twee geladen. Dit kan ook via een USB poort op je pc.

Het geluid kan ik hier wel gaan beschrijven, maar eigenlijk moet je gewoon de moeite nemen hem ergens te kunnen testen of het risico nemen en bestellen. Wat betreft het formaat, hij zou in een broekzak passen. Praktisch is het niet, maar het gaat erom dat je er iets bij kunt voorstellen. Er zit een handig mapje bij, waar je hem alleen niet zo makkelijk in geschoven krijgt omdat de boven- en onderkant afgewerkt zijn met een soort rubber.

Het apparaat onderscheidt zich ook wat betreft functies. Middels een update voeg je "live-audio" toe waardoor het geluid wat minder directioneel klinkt. Ook kun je verschillende stemmen toevoegen die je kunnen vertellen wat de status is van de batterij (het beste is nog dat dit geintegreerd geduid wordt bij het bluetooth icoontje op je iPhone, nooit eerder gezien!), het verlopen van het pairen en inkomende telefoongesprekken.

Ik had twijfels over het apparaat en heb hem niet zomaar op internet durven bestellen. Spijt dat ik dit geniale apparaatje niet eerder gekocht heb en er überhaupt over hem durven twijfelen!

Heb jij ook een Jawbone Jambox (Zwart)?

Ik twijfel en ga deze week eens een demo opzoeken