Specificaties 15,6" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL Review

HClemensNewbie 27 juni 2013, 581 views

Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL

Pluspunten

• scherm
  • processor
  • geheugen

Minpunten

• HDD

Na bijna twee weken wachten eindelijk, net voor het weekeinde de nieuwe ATIV 8 ontvangen. Goed stevig verpakt met alleen de laptop, voeding, schoonmaakdoekje voor het touchscherm en de garantiebepalingen.

Het duurt even voordat de laptop voor het eerste gebruik klaar is, maar verder is het een genot om mee te werken. Snel, scherp en helder beeld.

Nu een week in (zakelijk) gebruik merk ik dat er toch regelmatig wat 'wachttijd' ontstaat. Taakbeheer geeft dan een 100% schijf belasting en de overige componenten liggen dan te slapen (<10%). Een HDD is echt een misser in deze laptop en is een SSD echt aan te bevelen. Hier moet ik me in ieder geval nog even op ori๋nteren.

Verder was ik al bekend dat de laptop niet de lichtste was, maar ik vind het eigenlijk best meevallen. Vanwege de smalle bouw is deze erg handzaam en is op de bank, met de laptop op schoot, het touchscreen echt een top-toevoeging.

Windows 8 pro is erg stabiel, op de WiFi in VPN modus na. WiFi zonder actieve VPN verbinding werkt prima!

Echte een aanrader.

Heb jij ook een Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL?

In de specsheet staat een TPM module vermeld, zit die er ook in bij deze x02 versie?