HTC Desire X Wit Review

hydrargyrum 27 juni 2013, 1.018 views

HTC Desire X Wit

Pluspunten

• Goede prijs
  • Mooi scherm
  • Krachtige hardware
  • Redelijke batterij
  • Mooi design

Minpunten

• Bijgeleverde oortjes
  • Wordt soms heet
  • Blauwe rand om camera achterkant
  • Speaker

Dit is mijn eerste review, dus op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.

Na 3 jaar was mijn trouwe samsung S8000 aan vervanging toe. Ondanks dat dit ding onverwoestbaar was, was het nogsteeds redelijk modern, maar ik begon android steeds meer te missen. Ook begon deze jongen steeds meer kuren te vertonen(spontane reboots).

Daarom ging ik kijken naar een vervanger. Mijn budget lag ongeveer rond 200 euro, maximaal 250. Ik wilde geen standaard 100-euro-samsung-met-android-en-verder-niets, maar ook geen 400+ euro uitgeven aan een topmodel.

Ik moet toegeven dat ik altijd al een zwak gehad heb voor HTC; Mooi design, leuke features en alles erg simpel, maar toch alles wat je nodig hebt. Maar in mijn hoofd stond HTC gelijk aan telefoons van 400+ euro.

Een keer in de pricewatch kijken gaf een andere uitkomst; ze hebben ook goedkopere modellen. In mijn prijscategorie was de enige concurrent de HTC one V, maar de "onderkin" van dit toestel stond mij niet aan, en zijn features zijn minder.

Ik heb de witte gepakt omdat het matte wit mij wel aanstond, en ik vond dat dit wel mooi was bij de aluminium elementen van de rest van het toestel. Ook is dit een mooi contrast met de zwarte randen van het scherm.

Ik heb dit toestel voor 223 euro gekocht bij 4launch. Dit was de goedkoopste winkel die hem op voorraad had. Ik heb geen foto's van het uitpakken, want ik heb het toestel al weer een paar maanden. De desire x zit in een simpel, wit, kartonnen doosje met daarin:
-Het toestel zelf met de accu er al in.
-Een USB-oplader
-Een USB naar micro-USB kabel
-Een paar oortjes. Hierover later meer
-Wat boekjes in 100 verschillende talen. Deze heb ik niet eens gelezen.

Het installeren ging erg goed. Ik heb mijn simkaart overgeplaatst, geheugenkaart ook en het toestel aangezet. Je komt dan in een setup terecht. Hier vul je al je accounts en voorkeuren in, en het toestel is gebruiksklaar.

Daarna kon je ook echt meteen aan de slag. Waar mijn s8000 soms aanvoelde als een pentium 1 met een 5400 rpm schijf, voelde dit aan als een supercomputer met ssd's eraan. De dual-core processor zorgt voor een goede performance in spellen, en HTC sense is erg intu´tief.

Na android te leren kennen heb ik de audiofuncties uitgetest. De externe luidspreker(op de achterkant) is niet zˇ luid, maar je hoort het nog wel. Maar daarvoor is deze telefoon ook niet gemaakt: er zit beats audio op. Dit versterkt vooral de bas, maar het is hoe dan ook een goede toevoeging aan de geluidskwaliteit. De bijgeleverde oortjes zijn goed qua geluid, maar van het ipod-type, en deze blijven niet goed in mijn oren zitten. Hierom heb ik de philips SHE7000 gekocht. Ook heb ik een equalizer app(met verassend genoeg de naam equalizer) gedowloadt, en deze zo ingesteld dat er nog extra bas op zit. Hiermee heb ik op mijn mobiel betere bas dan op mijn laptop.

De camera heeft een lage resolutie, maar ik gebruik deze niet om hoge kwaliteit foto's of video's te maken. De camera heeft ook handige functies zoals "beste opname", waar deze de beste foto uit een serie van maximaal 20 selecteert, of een aantal mooie filters.

De accuduur is voldoende tot goed te noemen. Ik kan hier als ik hem bijna niet gebruik makkelijk 2 dagen mee doen. Als ik intensief spelletjes speel met muziek erbij dan gaat de accu een halve dag mee, maar aangezien micro-USB redelijk standaard is kan je toch opladen, ook al ben je niet thuis.

Bellen en SMS'en gaat ook erg goed, alleen soms duurt het erg lang als je iemand belt voordat hij overgaat.

Screenshots/benchmarks heb ik niet, maar op verzoek kan ik ze maken.

Heb jij ook een HTC Desire X Wit?

Voor die prijs zijn het hele goede telefoons. Althans, ik heb nu twee witte voor de vrouwen thuis van 125 euro per stuk bij Coolblue :P
Dat komt omdat mensen soms een telefoon niet snappen en hem terug sturen. Verpakking is dan open geweest en via marktplaats worden ze dan doorverkocht door Coolblue met 18 maanden garantie als nieuw. Geen krassen niets. Vrouwen zijn er dik tevreden mee.