Steelseries Qck+ Review

QinX 16 juli 2008, 2.802 views

Steelseries Qck+

Pluspunten

• Lekker groot(450 x 400mm)
  • Best glad voor een stoffen mat

Minpunten

• grijze plek na een tijdje
  • stoffen deel krult omhoog

En hier is review #3, deze is minder uitgebreid omdat ik niet echt veel kan vertellen over een muismat :x.
  • Vormgeving
  • Algemene beoordeling
Vormgeving

Een grote rechthoek met ronde hoeken met links onderin een opdruk van steelseries.
Het is een saaie maar wel een cleane look, iets wat ik altijd kan waarderen. De materialen zijn niet echt uniek, een rubberen mat en een stukje stof erop geplakt. Aangezien de stof erop is geplakt zal deze na een tijdje goed gebruik los gaan laten aan de voorkant. Bij mij voornamelijk doordat ik met mijn pols op het bureau leun en ik tijdens het gamen dan veel beweeg. Hieraan stoor ik mezelf niet en mocht het erger worden dan zal het wel weer vast te lijmen zijn of desnoods een stukje of knippen.
Het afknippen is geen probleem aangezien voor deze muismat zo'n 50 rubberbomen gekapt moesten worden :).
Doordat het rubber is en dus ook een flexibele muismat kun je deze gewoon oprollen en je vrienden op lans ermee slaan als ze de muziek weer eens een keertje te hard hebben staan.
Door het intensieve gebruik dat ik van deze muismat maak, begint er zich wel een vale grijze plek te vormen op de plek waar de muis op en neer glijdt.

De prijs van de muismat is perfect, aangezien de kosten voor dit soort muismatten vooral qua materiaal niet erg duur hoeven te zijn, hoewel deze iets duurder is dan normale stoffen matjes had ik het er voor over gezien het merk er bekend is in de gaming scene :)(nee geen steelseries fanboy, ze hebben gewoon stijlvolle producten :P)

Algemene beoordeling

In het algemeen is het gewoon een kwalitatief goede en mooi ogende muismat, niets meer en niets minder, mocht deze ooit te klein worden, teveel knipbeurten, dan zal ik deze of de broer,Qck+ heavy, zeker nog eens overwegen.

PS:
Wat betreft de afbeelding, ja ik ben lui op het moment ^^
tips en mening zijn zeer welkom.

Heb jij ook een Steelseries Qck+?

Deze muismatjes zijn fijn voor korte tijd, daarna beginnen ze te sluiten, bol te staan en worden ze vaag (net zoals jij zegt). Ik ben na deze overgestapt op de corepad serie, en dan de grote matten (xxxl deskpad) die zijn ook wat dikker.
Daarvoor heb ik ook na 2 van deze versleten te hebben een Qck heavy gekocht. Deze is 6mm dik en daarom veel duurzamer. Het oppervlak zelf blijft erg lang goed alleen trekt er langzaam steeds meer vuil in. Je kunt ze dan wel uitwassen maar heb ik zelf nog nooit geprobeert. Voor die 2 tientjes koop ik dan wel een nieuwe. Blijft perfect en in combinatie met glides of speedtape super glad.
Daarom, ik denk dan ook dat de heavy mijn nieuwe muismat zal worden, als deze over een jaartje of zo nog maar 10x10 is :P. In combinatie met mij G5(zie andere review) glijdt het heerlijk.
Ik gebruik deze mat nu ruim een jaar en er is geen slijtage te bekennen. Met goede mousefeet zal dit ook niet gebeuren. In ieder geval niet bij mij. Ik heb meerdere muismatten gehad en ik moet zeggen dat deze muismat echt geweldig is voor zijn geld. Ook is hij compatibel met zowel een optische- als een lasermuis.