Specificaties 9.1-set met subwoofer en 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG HX773W Review

harryvanerp 24 juni 2013, laatste update op 24 juni 2013, 4.997 views

LG HX773W

Pluspunten

• Zeer goed geluid en veel opties.
  • Spotify / browser werken i.c.m.een Logitech k400 usb aan de achterkant BD-player(draadloos toetsenbord/muis)

Minpunten

• Mijn grootste ergernis is toch wel het SMART gedeelte wat zo traag en niet probleemloos(bediening) werkt waardoor ik toch nogsteeds mijn laptop i.c.m. een draadloos toetsenbord gebruik.(k400)
  • Lichte ruis achter speakers indien hij zacht staat en je dichtbij de speaker gaat staan (draadloos)
  • Bij de Spotify App is de muis niet zichtbaar bij het aansluiten van een usb-toetsenbord dit is erg vervelend.
  • De muziek bij Spotify stopt bij het openen van een app bijvoorbeeld "het weer" of internet terwijl je dit graag op de achtergrond aan wilt laten.
  • Miracast werkt niet i.c.m. mijn Samsung Galaxy S3. (later nog een poging)
  • Trekt veel stof aan. Piano kleur zwart i.c.m. kunststof glanzend oppervlak
  • Nu wel mogelijk doordat mijn nieuwe LG 47LA6134 bij optie energiebesparing het beeld uitgezet kan worden en daardoor wel blijft afspelen. (Ik mis een screensaver of het uitschakelen van mijn beeldscherm bij het luisteren van muziek als ik dat wil. Bijv. bij gebruik vd Tunin.fm app.)

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik ben erg tevreden met deze set, het geluid is loep zuiver en helder van klank. Tevens bied deze set zeer veel mogelijkheden zoals het aansluiten op een NAS. In mijn geval een Synology. Je kan zo je films, series, muziek streamen middels DLNA.
Via Miracast kun je je telefoonscherm dupliceren op je TV.
Via bluetooth kan je Spotify bedienen vanaf je telefoon via WIFI zodat je op je telefoon in een andere ruimte kan zien wat je opzet. Indien je je in de woonkamer bevind dan gebruik je natuurlijk de App op je TV. Hetzelfde geld voor Youtube na het koppelen van een device op youtube.com/device kan je bijvoorbeeld je Samsung Galaxy S3 gebruiken of films via Miracast te stream of via Bluetooth in een andere ruimte muziek af te spelen en te kunnen zien wat je doet anders gebruik je natuurlijk de App op je TV.
Al met al heel tevreden met mijn aankoop ik kan echt iedereen deze set aanbevelen het geluid en de mogelijkheden zijn top nu nog wat doen aan de traagheid middels een firmware update!

Als LG iets met de verbeterpunten (negatieve punten)doet ben ik helemaal tevreden! (vandaar mijn beoordeling bij gebruiksgemak)

Heb jij ook een LG HX773W?

Zou je misschien wat extra dingen kunnen toevoegen aan deze review? Ik ben namelijk aan het overwegen om deze set te kopen. Er is helaas weinig over deze set te vinden in de vorm van reviews.

- geluid films/muziek ( soort muziek)
- fotos indien mogelijk
- storing van draadloze boxen op laptop/phone/tablet als je er tussen zit.
- grootte van de ruimte waar je het in hebt staan
- materiaalkeuze/gewicht voelt het goedkoop aan?
- heb je de bijbehorende kabels gebruikt of apart gekocht?
- smart tv te gebruiken ongeacht tv merk?
- bijgeleverde toebehoren
- eventuele vergelijking andere sets ivm eigen ervaring
- zitten er covers voor de boxen of niet?
- je eigen achtergrond ivm inschatting van je beoordeling

Etc..

Ik zou je erg dankbaar zijn
M.b.t. het geluid. Ik had eerst een Logitech Z5500 waar echt een top geluid in zat voor films. Ik mistte alleen het zuivere en heldere volle stereo geluid bij muziek. Ik kan je zeggen je krijgt geen spijt van deze set. Het geluid is loepzuiver en de er zit een volle bass in die naar wens kan worden geminderd. Ik heb hem bij muziek een stuk lager staan dan bij films. Ik luister naar vrij veel muziek waarbij deze set zeer veel detail weergeeft zelfs bij mp3's of radiozenders welke je kan luisteren via Vtune of Tunin onlineradio (Premium Apps) zijn gratis bij deze set. Genre's: Trance, Reggae, Country(Johnny Cash), Rap, Hiphop, Hardstyle, House, Electro, Techno. Zoals ik al zei deze set kan met alle genre's overweg en zelfs voor de relatief kleine subwoofer t.o.v. mijn voorgaande subwoofer komt er een goede volle bass uit waarbij ik versteld stond dat dit uit de relatief kleine subwoofer geproduceerd kan worden.

-Geen storingen bij de achterste draadloze zuilen. Alles is hier draadloos, telefoons, laptops, printers, NAS, Ipcam, tablet. Het enige wat wel regelmatig gebeurd waar ik me aan stoor is het verbreken van de verbinding met mijn NAS dit moet ik nog uitzoeken hetzelfde als het soms blijven hangen van de software van het apparaat ik ga er vanuit dat dit met een toekomstige firmware update verholpen wordt.
-Woonkamer 35m2
-Materiaalkeuze hard kunststof met pianolak afwerking, degelijk en hoogwaardig afgewerkt. Zuilen staan stevig en voelen robuust aan. Trekken wel stof aan. De verchroomde zilveren bovenkant daar zitten wel wat gekleurde donkere vlekjes op. Niet echt storend en ik heb nog geen moeite gedaan dit eraf te poetsen.
-Aangesloten met bijhorende kabels vervanging is ook niet nodig.
-Smart TV werkt altijd aangezien dit Smart gedeelte op de bluerayspeler van LG staat welke bij deze set hoort.
-4x zuilspeaker, 1x centerspeaker, 3D Smart bluerayspeler, Wireless kastje voor communicatie tussen de bluerayspeler en de achterste zuilen welke op dit kastje aangesloten zitten d.m.v. een kabel. Oftewel wireless betekend geen kabel tussen voor en achter.
-Ik heb voor mijn Logitech Z5500 een B&W set gehad van een jaar of 10 oud welke goed en vol klinkt maar bij lange na niet de kwaliteit en zuiverheid als bij deze set van een veel nieuwere generatie, zelfs de Bang & Olufsen van mijn ouders vind ik minder goed klinken. Dit voornamelijk doordat daar geen sub bij zit maar mijn pa luistert toch voornamelijk naar blues en jazz en soms rock.
-Nee helaas geen covers, dit gaat tot op heden nog goed met kat en mijn bezoek hier. Alleen de tweeters zijn van zacht materiaal wat in zou kunnen deuken, de aramid fiber speakers zou ik niet zo bang voor zijn dit is een hoogwaardig en sterk materiaal.
-Ik ben een behoorlijke audiofiel en ik hecht dan ook veel waarde aan een goed geluid. Voor dit geld kan je qua opties en geluid geen plank mis slaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :p

Succes met je keuze.
Dankjewel voor de moeite!
Geeft me toch al een beter gevoel over dit setje dan dat ik van amazon lees.
(Ander typenummer maar volgens mij hetzelfde setje alleen dan voor de U.K.)
Initially I was quite happy with this, but my first Bluray disc froze after 17 minutes of 3D play. A firmware update seemed to fix this, but once it started happening again I decided enough was enough.
select HDMI1 .. and nothing happens. from this moment on the unit is not accepting any command from the remote control only the HOME button. this routine started to be a common occurance.

after a couple of weeks of 'frozen experience' i had an idea to update the software. only when i tried i realised that i'm not connected to the wireless router. selected connect, but the unit didn't find any networks - looked on my phone - at least 5 wifi networks in range. after the third retry the unit discoveter the networks - i selected mine and moved on to the password bit.
The player often freezes for minutes at a time and it doesn't matter what you are trying to do the latest problem is that it has now lost connection to the network and won't find it again.
Heb jij hier misschien ervaringen mee?
hoi, kan je bij deze set geluids en de beeld zoomen???
Op de site staat actieve draadloze sub maar is deze actief of pasief??
Ik overweeg ook dit setje aan te schaffen.
Hoe bevalt het tot nu toe??
Het is echt een lust voor het oog in elk geval.
Echt draadloos kan niet een speaker moet altijd spanning krijgen wil je geluid krijgen oftewel alle speakers hebben een kabel alleen de achterste twee speakers zitten op een kastje aangesloten wat op je stroomaansluiting zit welke WIFI heeft en zo communiceert met de SMART bluerayspeler dus de voorste twee speakers en de sub zit d.m.v een kabel verbonden met de bluerayspeler.

Het geluid en beeld is top de software kan beter aangezien hij regelmatig blijft hangen en traag is bij online (muziek)apps en er is nog geen update hiervoor.
Nou ik heb de set ook gekocht. was toch verliefd op deze geworden.
Geluid is echt super, beeld is prachtig. Krijg mooier beeld via deze speler dan rechtstreeks via KPN ITV.
Speler blijft bij mij niet hangen. Je moet niet te snel willen met de afstandbediening want dan blijft deze even hangen. Gewoon rustig drukken dan gaat het super.
Internet vind ik niet traag. je mag het niet vergelijken met je laptop maar het is sneller bv dan een smart tv van vrienden van mij.
Heb wel wat tips doorgegeven aan lg support.
Zou graag als ik tv kijk en de instellingen van de geluidskanalen wil veranderen dat het pop-up menu te zien zou zijn (is dit bij jou wel of ook niet??) dit zie ik alleen maar in het home menu. nu moet ik via het display bekijken wat ik verander. Beetje lastig niet onmogelijk.
Dit geldt ook voor de instellingen van de preset geluidsinstellingen. Heb nu op papiertje staan welke preset wat is kan ik direct naar de goede gaan.
Heb in iedere hoek van de kamer nu 1 mooie zuil staan en ik krijg perfect geluid op de plek waar ik zit. ga ik in de andere hoek van de bank zitten moet ik even wat kanalen veranderen en heb daar dan mooi geluid.Je zit echt mooi midden in het geluid.
3D sound is ook mooi maar niet bij iedere dvd/film of muziek. Er is in elk geval voor elk ding wat je afspeelt een geschikte instelling
hoi, kan je bij deze set geluid en de beeld zoomen?
Helaas heb ik tot op heden alleen de set met de satelietspeakers kunnen beluisteren. Gezien het feit ik geen zin heb om in muren te gaan boren en mijn inrichting het niet toelaat om speakers op oorhoogte te situeren ben ik mijn aandacht op de set met zuilen gaan richten.

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met muziek luisteren. Mijn huidige 5.1 set mist vooral bij muziek net dat beetje punch. Natuurlijk kan je bij een all-in-one geen top hifi ervaring verwachten. Er moeten immers compromissen worden gesloten om het zo compact mogelijk te houden. Maar hoe zijn jullie bevindingen?

Ik verneem graag.
Hoi Niels.

Ervaring hier met muziek luisteren is geweldig. Nee je kan het niet vergelijken met een top HiFi systeem. Ik had 2 B&W boxen welke prachtig geluid gaven en ik vind dat de LG set het goed doet tegen over deze B&W.
Ja als ik ging blazen met de B&W dan blijft de LG achter maar die tijd ben ik voorbij.
Ik vind de LG zelfs beter op (heel) laag geluids niveau. Dan blijft het prachtig helder wat je soms mist met van die grote blazers.
Heb nu al verschillende soorten muziek stylen beluisterd, de phill collins dvd met zijn drumsolo prachtig om te horen, lounge muziek, pop muziek, rock. het klinkt allemaal goed, helder en vol.
Je moet wel even de juiste preset vinden voor elke type style. soms klinkt de instelling by-pass 9.1 beter dan de naturel plus 9.1 en soms klinkt de 3d sound heel erg goed (dvd phill niet werd hol)
3d sound bij lounge/chill muziek is echt heerlijk en ook bij muziek van portishead.
Vaak pas ik de sub wel aan omdat deze soms vaak hard staat.
Moet trouwens nog eens een goede actie film kijken maar nog geen tijd voor gehad.
Gisteren werden mijn B&W boxen gehaald en die man wilde de set ook wel even bekijken maar ook deze stond versteld van het geluid ( hij had zelf veel buizenversterkers en ander spul staan, echte audiofreak) MMMMMM zei die , klinkt goed. dus ja dan weet je wel ongeveer hoe de set kan klinken.
Was voor mij ook weer een bevestiging dat je met een leuke set toch prachtig geluid kan krijgen wat veel audiofreaks zullen ontkrachtigen. Je kan het niet vergelijken maar als je net zoals mij het blazen niet belangrijk vind en gewoon wilt genieten van mooi helder geluid dan zit je bij deze set goed en de set kan echt wel hard waarbij het geluid goed en mooi blijft en de buren minder blij
Jij zegt trouwens dat de situatie bij jouw er niet is om de speakers op oorhoogte te krijgen??
Deze zuilen zijn wel 1,30 hoog en dat is als ik zit op de bak wel ietsje boven oorhoogte.
Zou dat eerst wel even uitmeten voordat ik deze set zou gaan kopen.
Ze kunnen ook niet strak tegen de muur aan ivm brede voet eronder hou daar ook rekening mee
Hallo Jan,

Dank voor je vlotte reactie!

Nee, het gaat bij mij ook niet om het blazen. Daar heb ik m'n dj-set met actieve monitoren voor. Naast zo nu en dan een film, mag ik graag naar een stukje lounge luisteren. Over het algemeen hoeft dat niet zo hard te gaan, maar soms is het wel lekker om het volume even op te pompen. Goed om te weten dat hij dan niet meteen over z'n nek gaat.

Wat betreft de afmeting van de zuilen. Ik had inderdaad gezien dat ze boven oorhoogte gaan uitkomen. Niet zo'n probleem, maar goed dat je het nog even benadrukt. Ik heb nu met wat kunst- en vliegwerk een van mijn huidige satelieten net boven oorhoogte geplaatst en dat klinkt niet verkeerd.

Mag ik vragen hoe jij de sub hebt gepositioneerd? Heb ik goed gezien dat je hem niet op de draadloze module kunt aansluiten? Wat mij betreft een gemiste kans van LG, omdat veel mensen het kreng liever uit het zicht (lees: achter de bank oid) hebben staan.
Nee dat klopt de sub zit aan hoofdmodule vast. Ik heb deze gewoon naast de tv kast staan met woofer opzij richting muur ivm de honden. Die willen nog wel is ruig met speeltjes zijn en dan heb ik liever niet dat deze de woofer beschadigen. Als ik film kijk draai ik deze wel om maar verschil hoor ik niet. Er zitten lange snoeren bij welke doorzichtig zijn en plat. deze vallen helemaal niet op als je deze mooi tegen de plint wegwerkt. Ik moet ze nog wegwerken maar ik denk eraan om met stukje dubbelzijdigplakband het snoertje op de brede plint te plakken dan heb je ook geen klemmetjes. De woofer is ook helemaal niet zo groot dus erg lelijk aanwezig is die niet.

Oja dat stukje miracast wat niet zou werken had ik ook last van maar ik bedacht me ineens dat ik de lg draadloos had aangesloten op wifi. heb de speler met kabel aangesloten en miracast werkte goed op S3.

Nu nog even sparen voor een 3d tv en dan ben ik voor lange tijd klaar.