Club 3D Club 3D 9800GT Green Edition 512mb Review

hellbringer 10 september 2010, 3.353 views

Club 3D Club 3D 9800GT Green Edition 512mb

Pluspunten

• Goede prestaties

Minpunten

• Vrij groot, past niet even makkelijk in iedere kast
  • 2 x 6 pin molex connector per kaart nodig (in SLI dus 4)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Featureset
Ik heb gekozen voor Club3D omdat deze doorgaans de goedkoopste kaarten leveren, dit doordat ze geen extra poespas zoals games, kabels en andere meuk die je niet gebruikt toevoegen.
Het enige dat in de doos zit is de kaart (duh) een zeer korte maar duidelijk handleiding, een driver CD, DVI->VGA adapter en een S-Video->Tulp adapter.
Voor de rest is de kaart qua koeling, specs en componenten gelijk aan alle andere 9800GTX kaarten.

Prestaties
Prestaties zijn goed mits er een snelle CPU in de PC aanwezig is. (i.c.m. met mijn systeem helaas dus wat minder)
3Dmark06 op stock: 7860 3dmarks, met wat overclocken van de kaart en vooral de CPU was dit als snel 9456 3dmarks. Maar er zijn met deze kaart veel hogere snelheden mogelijk.
Alle spellen draaien met deze kaart echter prima, ook in hogere resoluties.

Overklokbaarheid
Met wat simpele klikjes in RivaTuner is de kaart te overklokken naar 770MHz GPU/1925MHz Shader/1186MHz Memory ipv de standaard 675/1688/1100, dat tilt de prestaties van 7860 naar 9456 3dmarks.

Beeldkwaliteit
I.c.m. met mijn 17" Iiyama schermpje ziet alles er zeer goed uit

Modbaarheid
Nieuwe koeler geplaatst na bakken in de oven, na 2 jaar trouwe dienst ineens artifact's.
De originele koeler is heel eenvoudig te verwijderen en een nieuwe koeler plaatsen is zo gepiept.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit
Drivers van nVidia zijn altijd goed voor elkaar, helaas maken ze geen aparte drivers voor Windows server 2003, maar gelukkig werken de drivers van Windows XP prima.

Warmte- en geluidsproductie
Koeler is net als bij alle 9800GTX kaarten het standaard nVidia design, werkt prima, maar af en toe (in 3D modus) een beetje luidruchtig.
Wat een nadeel kan zijn: ik heb een SLI bord, als je 2 van deze kaarten in SLI wil draaien heb je dus 4x een 6pin molex connector nodig, let hier dus op bij de aanschaf van de voeding, er zitten bij deze Club3D ook geen 2x4pin molex naar 1x6pin molex adapters namelijk.

Prijs was gunstig, geen overbodige meuk, destijds gekocht voor 251,- bij Azerty

Heb jij ook een Club 3D Club 3D 9800GT Green Edition 512mb?

Ik denk dat je cpu niet klopt, moet dit geen 64bits Athlon zijn?
Inderdaad, moederbord is een socket 939.
Goed opgelet ;)

Mis btw de temperaturen en of de kaart veel herrie maakt of niet?
Heb je ook voltage aangepast met overclocken? Hoe warm werd hij?

[Reactie gewijzigd door Caris op 14 september 2008 16:49]

Kaart maakt niet echt veel lawaai, heb helaas geen DB meter om te kijken hoeveel lawaai precies:
Heb bij overclocken van de kaart geen voltages aangepast, ik geloof rond de 60 graden idle en onder load zo rond de 70 80 graden, maar zal binnenkort ff kijken hoeveel precies.
Inderdaad |:( , zat in m'n hoofd met CPU van mn oude PC, nu gefixed

[Reactie gewijzigd door hellbringer op 16 september 2008 16:21]

Lijkt me niet. Socket A, 2,33GHz (er zijn geen A64 modellen op die snelheid). Dus...
Of hij heeft toch zijn Socket A processor in een Socket 939 socket gepropt :P

Iets klopt hier niet...
Met een Athlon XP heb je nog meer overkill dan met mijn Pentium D met 5 gb ram :9
Ik heb een Sonata 550 plus kast van Antec en heb een Club3d 9800 GTX+ besteld. Ga ik problemen krijgen door middel van het formaat denk je?
Je review gaat over een 9800GT green edition, maar je hebt dus eigenlijk een 9800GTX ?