Sony Cyber-shot DSC-P100 Review

flintjeNewbie 4 mei 2005, 393 views

Sony Cyber-shot DSC-P100

Pluspunten

• Degelijke camera, voelt stevig aan
  • zeer compact.
  • Accu gaat lang mee
  • snel in gebruik (opstarten + tijd tussen fotos nemen)

Minpunten

• relatief dure memorysticks

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Dit is mijn eerste digitale camera. In vergelijking met toestellen die ik wel eens van vrienden heb mogen gebruiken valt het meteen op dat de P100 zeer compact is en stevig aanvoelt met zijn aluminium behuizing. Het resultaat van de foto's is zeer overtuigend en in vergelijking met het resultaat van vrienden met een digitale camera behoren de foto's zeker tot de betere qua scherpte en kleuren. De camera start enorm snel op en ook tussen de foto's in is hij zeer snel. De menustructuur is duidelijk, je hebt veel instelmogelijkheden in manuele modus. De standaard nachtmodus is fantastisch en laat je toe om met een iets langere sluitertijd verbluffende nacht-omgevings-foto's te trekken (hoewel je wel een stabiele hand nodig hebt voor dergelijke foto's of een statief natuurlijk). Na ongeveer een half jaar in bezit, ben ik nog steeds zeer tevreden en zou ik onmiddellijk terug een Sony P100 of P200 kopen.

Heb jij ook een Sony Cyber-shot DSC-P100?