Specificaties Rad. HD7790 (1,075GHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

XFX Radeon HD 7790 Core Edition Review

toeschouwer 21 juni 2013, 590 views

XFX Radeon HD 7790 Core Edition

Pluspunten

• Value for money
  • Idle écht heel erg stil. ik hoor eigenlijk geen verschil als ik de fan even stopzet met mn vinger.
  • mijn kaart met enkele fan is heel kort qua lengte, ong. 1.5-2 cm langer dan een 3,5" harde schijf.
  • zuinig
  • verbruikt slechts 5 watt meer dan een 7770

Minpunten

• De hoogte van de koeler

Drivers en compatibiliteit Score: 5
ik heb net mijn powercolor 7790 binnen van 4allshop. Ziet er goed uit, dit is de uitvoering met 1 fan, draait 1075/6400 mhz. dit is dus de overclockte versie.
Dit was nog even afwachten aangezien het ook de goedkoopste in de pricewatch is, op dit moment van schrijven. (116 euro, 6-2013)

Draait bij mij met een simpele Pentium G860 (3 GHz) en 4 GB DDR3 1333 (7-8-8-24 1t) op een B75 Mobo.
Hier haal ik ong. 3500 punten mee in 3d mark firestrike, alles op stock.

overclock is niet geprobeerd, aangezien hij factory al overclocked is verwacht ik hier niet veel van.

Idle is de kaart echt heel erg stil, stiller dan mijn vorige kaart waar een zalman koeler op zat die ergens tussen de 5 en 7 volt draaide.
Dit is -Idle- de stilste kaart die ik sinds 1999 heb aangeschaft.

Onder load wil ie na een tijdje wel s even -behoorlijk- gaan blazen maar daar heb ik geen last van als ik game ( koptelefoon op )
Dus toch 4 sterren van mij voor de geluidsproductie en geen 5.

Is ter vervanging gekomen voor een radeon 3850 die maar niet kapot wou gaan... dus ja, qua grafisch... ik vind he-le-maal goed.....
Heb er 2 jaar geleden nog even een 6850 ingehad en voor mijn gevoel met gamen ong. dezelfde prestaties als deze 7790. Meer kan ik er niet over zeggen.
De hoofdreden voor aanschaf was de HDMI aansluiting ( zo 2007 ; ik weet het...)

Heb jij ook een XFX Radeon HD 7790 Core Edition?

Mooie review, alleen 'hoogte van de koeler' is heel normaal. 9/10 kaarten zijn tegenwoordig dual-slot :)