Samsung 840 250GB Review

bbob1970 21 juni 2013, 1.208 views

Samsung 840 250GB

Gekocht ter vervanging van een hdd in een sony vaio laptop. Samsung heeft kit versies met extra kabeltje maar die zijn moeilijk leverbaar. De oplossing is eigenlijk eenvoudig. Voor weinig een externe 2.5 inch case kocht.
Had die nodig omdat de meeste laptops geen 2 inbouw harde schijven ondersteunen.
De ssd met usb aangesloten. Samsung levert netjes software mee om de data van de hdd naar ssd om te zetten.
In het begin dacht ik dat het 4-5 uur zou duren maar 128 gb was binnen 1 uur gedaan.
SSD uit de case gehaald, in de laptop gezet en starten maar.
Hele systeem werkt nu gewoon stukken sneller, maar dat mag ondertussen bekend zijn van ssd.

Gebruik je een laptop wil, je de boel overzetten koop gewoon een externe 2.5 inch case. Je oude hdd kun je dan nog als externe schijf gebruiken.

Heb jij ook een Samsung 840 250GB?

je had dus mazzel dat de ext.hdd case dezelfde interface plug had als je laptop.
Of verwijder je DVD speler uit je laptop en plaats daar je oude HDD in. Er zijn goedkope Caddy voor en werkt uitstekend. Ik merkte dat ik nooit een CD/DVD nog gebruikte en opslag is altijd handig. Nu mijn oude HD in de caddy gezet in een Dell Vostro 3750 en start met een SSD.

Wel even goed nagaan of hij geschikt is voor je merk Laptop. Kan altijd zijn je laptop mogelijk een andere aansluiting heeft of bijvoorbeeld een slimline DVD gebruikt dan gaat het niet werken.

Nog een tip mocht je dit gaan doen.
Verwijder de DVD speler en gaat dan eerst naar je BIOS en bewaar de instellingen opnieuw.
Laptop weer uit.
Daarna de caddy erin plaatsen en opnieuw naar de BIOS gaan en weer opslaan.

Pas op deze manier zag mijn laptop de extra harddisk.

Maar een SSD is zeker een goede investering. Je pc of laptop wordt er zoveel sneller van.

[Reactie gewijzigd door MikeOO op 22 juni 2013 09:49]

Heb ik tijdje terug ook naar gekeken maar kreeg geen bios bij sony te zien. Daarnaast gebruik is de dvd speler nog wel eens dus geen optie die kwijt te raken.

Prijs van 250 gb ssd was ook goed en 250 gb moet genoeg zijn.
De case is nu gewoon externe hdd geworden dus voor extra opslag ook goed.
hoezo mazzel ?
Eerst laptop opgemaakt was gewoon standaard interface, laptop is 1 jaar oud.
Externe case met idem aansluiting dus ook geen probleem..