Specificaties Starterset, 1x 100Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link 300 Mbps AV200 Wireless N Powerline Extender Startset TL-WPA281KIT Review

_Chris_ 21 juni 2013, 973 views

TP-Link 300 Mbps AV200 Wireless N Powerline Extender Startset TL-WPA281KIT

Pluspunten

• Verbindingen via ethernet werken super!
  • Pairen is ook appeltje / eitje

Minpunten

• Wifi configuratie was even puzzelen om dit goed werken te krijgen. Mogelijk omdat er nogal wat draadloze netwerken bij mij in de buurt zijn

Beheerbaarheid Score: 4
In mijn (vrijstaande) garage was de wens om ook een internet verbinding te hebben. Echter bij de bouw ervan er geen rekening mee gehouden, nders had ik wel een kabel getrokken :) Daarbij had ik achterin de tuin ook geen Wifit bereik. Dit zou dus de oplossing kunnen zijn voor mij,

Als je de handleiding volgt, om de 2 apparaten te pairen, heb je dit echt zo werkend. Stelt niets voor.

Ik de garage heb ik een deskop pc staan, verbonden met de ethernet poort op dit device. En dat werkte meteen al prima. Er zit zelfs een stekkerblok tussen, wat normaal gesproken een probleem voor de verbinding met powerline zou moeten zijn, maar daar merk ik niets van!

Wifi is een ander verhaal, Out of de box heeft het voor een dag gewerkt. Daarna is het drama begonnen, Slecht bereik, wegvallend bereik, wel verbinding maar geen ip adres.
Maar na een avondje testen en proberen, diverse instellingen, kanalen etc te proberen, de juiste instellingen gevonden, en is dit ook prima voor elkaar.

Heb jij ook een TP-Link 300 Mbps AV200 Wireless N Powerline Extender Startset TL-WPA281KIT?

Misschien kun je nog wat benchmarks toevoegen en toelichten wat je dan gedaan hebt om de snelheid en stabiliteit goed te krijgen. Op die manier kunnen anderen ook een oplossingen vinden mochten ze hetzelfde probleem ervaren. :)