Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LN5404 Zwart Review

Tshrr 20 juni 2013, 6.857 views

LG 42LN5404 Zwart

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit verhouding
  • Design
  • Gewicht

Minpunten

• Minder aansluitingen
  • Ontbreken van een Swiffel Stand
  • Optical out + TV speakers = Onmogelijk !! ( op mijn 32LG2100 wel mogelijk )
  • Geen 3,5mm Jack

Toestel heeft een adembenemend design. Die randen zijn gewoonweg prachtig. Heeft voor mij voldoende aan boord maar is zeer karig te noemen. Ik heb een model zonder UTP ( via plattetvdiscounter.nl, hou hier rekening mee, er zijn kennelijk verschillende uitvoeringen aangezien lg.com aangeeft dat hij een LAN-poort heeft). Heeft verder een USB aansluting en 2x HDMI. Meer heb ik zelf niet nodig maar ik kan me voorstellen dat met een hele home cinema set je meer verlangt. Bij het aansluiten van mijn KPN box ( motorola set-up box, glasvezel) gaf hij heel veel witte spikkels. HDMI kabel verwisseld en hij deed het perfect, maar gek genoeg was er niets mis met de kabel nadat ik hem getest had in mijn Boxxee Box. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed !

Nog een tip. Als je het toestel gaat kopen, vraag dan voor de zekerheid na welk model je krijgt. Ik heb nu de 42LG5404-ZA. Deze heeft 2x HDMI en geen LAN. Er zijn ook modellen met 1x HDMI en 1x LAN, en lg.com laat zelfs een zien met 2x HDMI en 1x LAN. Dit kan wellicht de grote prijsverschillen verklaren ( 385 - 527 )

Heb jij ook een LG 42LN5404 Zwart?

Naar aanleiding van je review heb ik deze TV ook gekocht, kwam hem op een aanbiedingssite tegen voor 345 incl. bezorging. Tot nu toe ik heb hem een week of 3 bevalt hij me prima. Wel zie ik vooral wanneer het beeld een egale kleur heeft een soort frame bij de randen. deze TV heeft gelukkig geen internet aansluiting en geen 3D. Daar betaal je volgens mij ook voor, terwijl een hoop mensen die opties niet gebruiken.
De zwartwaarden( eindelijk begrijp ik waar dat over gaat :) ) zijn erg goed. het beeld vind ik na callibratie met Monster HD TV prima. In eerste instantie, ik kwam van een Toshiba 720P met ccfl achtergrond verlichting dacht ik last te hebben van slechter wordende ogen. Echter dit kwam door de scherpte van het beeld. inmiddels ben ik daar dus aan gewend en het is constant genieten. De kleuren vind ik ook ruim voldoende en het energieverbruik van 50 watt. Wat kan ik daar nog over zeggen 8-)
het geluid van de tv an sich vind ik niet echt geweldig, ik laat hem net als mijn Toshiba via mijn NAD versterker en Mission boxen lopen.
Het totale gewicht inclusief doos was 8800 gram.
Mijn conclusie prima TV voor erg weinig geld

[Reactie gewijzigd door Mangofruit op 7 februari 2014 19:40]

Wat ik de review en van jullie allemaal niet lees is hoe het geluid is.
Is een discussie of een potje voetbal goed kwa geluid.
Hey, bedankt voor de review. Kun je meer ingaan op de beeldkwaliteit (kleur/zwartwaarden/kijkhoek/bewegende beelden). Ik ga dit toestel misschien ook kopen.
Misschien kun je ook wat foto's maken van het beeld.

[Reactie gewijzigd door Plaki op 21 juni 2013 13:39]

Ik verdiep me hier meestal niet heel erg in. Voor wat ik kan zeggen is hij met bewegende beelden geen hardloper. Het is een 50/60 Hz tv en dat is wel te merken. Kijkhoek kan ik moeilijk benoemen, hij staat in een niet al te grote kamer, maar ga ik op het schuinste punt staan zie ik alles prima. Kleuren zijn zoals ik gewend ben van LG, een ruim voldoende. Als kritiek moet ik wel vertellen dat de Picture Wizard II die met de tv komt, de tv niet tot zijn recht laat komen. Hij geeft aan dat je de tv moet instellen naar het aanbevolen plaatje, maar het aanbevolen plaatje is moeilijk te dupliceren.

Ik heb overigens dit niet in mijn review opgenomen omdat ik niet van mening ben dat ik hier kundig genoeg over kan praten.
Oke, nou toch bedankt voor de reactie :)
Ik had gelezen op de lg site dat het een 100hz is.
Het is een 50/60Hz tv. Er is een verschil tussen de universele term Hertz en de MCI die LG hanteert. Deze is inderdaad 100 Motion Clarity Index. Samsung adverteert bijvoorbeeld met een Clear Motion Rate.
Ok dat had ik om verwarring te voorkomen na mijn reactie gelezen. Een vraag hoe is het beeld bij games? Loopt het vloeiend genoeg en zie je geen ghosting? Want volgens mij moet een 50hz altijd 60hz aankunnen en console games draaien max op 60fps dus dat moet wel goedkomen?
Hij laat het wel een beetje zien. Wanneer ik een footie speel dan merk ik het een klein beetje. Wordt overigens stukken minder wanneer je het beeld op de game modus zet. Bij Skyrim heb ik er geen last van, dus het zijn echt de snelle games. En ja, hij draait hem op 60hz.
Ok bedankt voor het antwoord, ik zal hem denk ik halen als ik het geld bij elkaar heb. Weet je trouwens ook welke filmformaten hij aan kan? En wat bedoel je precies met optical + tv speakers? Bedoel je dan losse boxen?

[Reactie gewijzigd door superbieke op 25 juni 2013 17:08]

Alle bekende inc. Mkv. Alleen mijn Japanse series voorziet hij niet van ondertiteling. Ik heb ze overigens in de mkv ingebakken, als je een los srt bestand hebt zal hij het waarschijnlijk wel doen, al is het voor mij niet nodig want ik gebruik me ps3 inc. Een media server die mn bestanden ondertitelt
Ok heel erg bedankt voor alle info.
THNX voor deze info!! Ik ga meteen mijn bestelling annuleren
Op grond van welke reden precies?!
Je zegt dat het een 50/60Hz TV is en ik ben op zoek naar een 100Hz TV.
Weet je toevallig of deze ondersteuning biedt voor een CI+ module van UPC? :)
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, omdat ik zelf glasvezel van KPN gebruik. Volgens deze site is hij wel geschikt voor UPC.
Hier wat foto's!

[Reactie gewijzigd door lennert123 op 19 november 2013 14:30]

Mocht je het nog lezen dan heb ik even een vraagje, spiegelt het beeld erg of valt dit mee? Mijn vorige LG was niet mat maar licht glanzend, waardoor je goed het raam achter mijn bank enzovoorts kon zien (weerkaatsing) in het scherm zelf, vooral vervelend bij donkere scenes.
Ik kijk meestal met de lichten uit en hij staat ik mijn kamer dus ij mijn omgeving kan ik zeggen dat het spiegelen heel erg mee valt. Wanneer deze uit is spiegelt hij uiteraard wel.
Oke, dank voor je supersnelle reactie! Ik ga 'm morgen denk ik eens even in de winkel bekijken, ben benieuwd.
Ik zoek naar een mooie betaalbare game tv en deze leek mij geschikt.
Is deze tv geschikt voor gamen? Loopt het beeld vloeiend door?
Het geluid is niet echt geweldig, maar te doen. Ik kwam er laatst achter dat er geen gewone audio out op zit, das ook een klein minpunt.
Over gamen kan ik niets zeggen, daar gebruik ik hem niet voor. Er zit wel een game beeld instelling op.
Al met al ben ik nog steeds tevreden.
Nog even een late vraag. Merk jij ook een soort ghosting bij detailrijke beelden zodra je de scherpte hoger insteld? Met de scherpte op 0 (waarbij het beeld ronduit gewoon wazig is) zie ik het niet, maar zodra het op +1 of hoger staat en je hebt veel details in beeld (gras, bladeren, steentjes, haren, enz) en het beeld beweegt dan zie je een soort witte waas achter de details aangaan, ik vraag me af of dat het "50hz effect" is en de tv de verversing gewoon niet kan bolwerken. Ik irriteer me er wel aan in ieder geval :) Het beeld komt dan erg onrustig en niet vloeiend over.