Specificaties Party, Race-game voor de Wii - Bekijk alle specificaties

Wii Mario Kart + Wheel, Wii Review

t.coenraad 13 juli 2008, laatste update op 17 november 2015, 2.724 views

Wii Mario Kart + Wheel, Wii

Pluspunten

• erg veel mogelijkheden en lange speeltijd
  • erg vrolijke en mooi uitgewerkte tracks
  • alles wat offline kan, kan online ook

Minpunten

• verdeling van items
  • framerate zakt terug als je met z’n vieren speelt
  • sommige tracks bevatten fouten

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Nintendo heeft weer een nieuwe Mario Kart voor z’n console gemaakt. Na de SNES, Nintendo 64 en GameCube is Mario Kart Wii de volgende in rij van deze bekende reeks. Naast een innovatieve en fijne classic manier van besturing zijn de racebanen erg mooi uitge-voerd. Snelheid is het codewoord geworden van deze Wii-game.
Doel
Het doel van deze game is simpel. Race van a naar b en pak onderweg items op om de tegenstander het moeilijk te maken. Deze items variëren van bananen tot een kogel om meters in te halen tot paddenstoelen die je turbo’s geven. Enig nadeel is dat je achteraan de betere items krijgt, terwijl je het vooraan met zo’n klein banaantje moet doen. Zo kun je dus van 1e naar 6e plaats zakken terwijl je bijna had gewonnen.
Besturing
De nieuwe besturing is gemaakt voor de casual gamer. Het maakt gebruik van het bijgeleverde Wii Wheel, waarbij een beweging naar links/rechts ervoor zorgt dat je in die richting verder racet. Een beweging terwijl je omhoog springt en je maakt een stunt. Dit is allemaal erg natuurlijk uitgevoerd en het stuurtje is zeker geen prul, maar een dergelijk iets. Voor degene die een GameCube-controller hebben, is het aan te raden die te gebruiken. Het stuurt beter en je hebt meer het gevoel dát je wat bestuurt, omdat dat gebeurt. Behalve deze twee methoden kun je ook een combinatie van de Wii-afstandsbediening en Nunchuck gebruiken of de traditionele controller.
Tracks
Een game als Mario Kart is niet bijzonder mooi of heeft enorm goede graphics. Deze games moeten het hebben van de tracks. Er zijn er 16 nieuwe en 16 oude bij van eer-dere Mario Karts. De tracks zijn vrijwel allemaal mooi uitgevoerd, maar er zijn ook erg simpele als een track van de Nintendo 64. Verder dan een ijsbaan en wat pinguďns komt het niet. Daarentegen zijn er ook erg mooie met veel kleur en goede muziek. Een goed voorbeeld is Maple Treeway, een waarin je in een natuurlijke bosomgeving rondrijdt, in de herfst. De bijpassende muziek maakt dit tot een van mijn favoriete tracks.
Online en multiplayer
Mario Kart is geen game die je speelt om z’n single player. Die heb je ook zonder veel moeite zo uitge-speeld. Het feit dat je deze game maanden in je Wii laat zitten, is omdat je het tegen anderen kunt spelen. Dit kan offline tegen maximaal drie personen of online via WiFi tegen maximaal elf mensen. Dit is de eerste Mario Kart voor een gameconsole die de online modus heeft en ik moet zeggen, het is allemaal erg goed uitgewerkt. Lag en snaken (een techniek waarbij je continue turbo’s gebruikt) komen niet voor. Daardoor is er voor iedereen een eerlijkere kans om te winnen.
Mario Kart is de perfecte partygame en voor iedereen die een Wii is dit heeft ook zeker een aanrader om te kopen.

• Wii Wheel

Heb jij ook een Wii Mario Kart + Wheel, Wii?

Als je het spel helemaal uit speeld met het stuur dan krijg je een goude stuur voor online. Dus het bied voordelen om met het stuur te spelen, ook kan je online zien wie allemaal met het stuur rijd. Je hoeft niet perse het stuur te gebruiken, het kan ook gewoon horizontaal.

Ik heb zelf het spel ook en ik vind het perfect uitgebalanceerd. Jij vind het negatief als iemand die als laatste rijd de beter items krijgt jammer, ik vind het juist goed. Want dan krijg je niet dat de 1ste steeds verder raakt en nooit in te halen valt.
Het heeft meer hiermee te maken: je laat zien dat je vooral het wiel gebruikt. Uitspelen is nog geen vereiste.
Unlockable: Gold-Colored Steering Wheel

If you utilize the steering wheel that comes with the game extensively (or even exclusively) instead of using the Wii controller or a GameCube controller, you'll find a gold-colored steering wheel icon next to your name when you play online.
Bron: IGN
Mooie review! Ik kan me hier volledig bij aansluiten (heb het zelf op de dag van release gekocht!).

Alleen nog even over de besturing: Mensen die het spel echt willen beheersen doen er goed aan het Wheel aan de kant te leggen. Het rijdt wel leuk enzo, maar met de Classic/GC-controller/Wiimote+Nunchuck heb je een veel grotere precisie, en die is online echt onontbeerlijk!
Ook een van de redenen dat ik een GC-controller gekocht heb ... :D, want online is dit spel echt super!

[Reactie gewijzigd door t.coenraad op 13 juli 2008 13:08]

De online-modus van dit spel is geniaal, verslavend gewoon. Ik heb ook al heel wat uurtje online doorgebracht! :)
we hebben hem ook, goed spel enz,
alleen heb ik hem ook op de DS en ik had wel gemengde gevoelens toen ik een hoop
tracks dus al van de DS herkende.

op dit punt: - sommige tracks bevatten fouten
wil ik nog wel eens terugkomen, mocht iemand anders ze vinden en onthouden;
ik wil wel graag weten of Nintendo ze dan via updates of anders uit het spel gaat halen.

met het wiel gaat goed, is effe wennen en sommige parkoersen doe ik wel de hele
tijd met de turbo-slide of zijn er zat plekken die zich er goed voor lenen.
neem de roltrap naar beneden in het warenhuis, dan mikken op de versnelling links
van de bloembak en daarna de jump, je bent in 1 klap weer helemaal vooraan.
mooie review ! ik vind dit ook een erg leuk spel ! vooral het gebruik van het wii wheel als je met meerdere mensen speelt leidt tot erg grappige momenten
Ten eerste, schitterend spel!

Wat ik zelf een beetje jammer vind is dat er altijd computerspelers meerijden (behalve bij timetrial). Het is dus niet mogelijk een race of battle met z'n 2en te doen zonder gehinderd te worden door andere computerspelers.
Dat kan wel, je moet dan CPU uitzetten in de settings ;)
nee, in de RULES, bovienin je scherm kan je customizen.. als je je gametype hebt gekozen..