Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus G 16GB Zwart Review

rutgervdvenNewbie 14 juni 2013, 1.379 views

LG Optimus G 16GB Zwart

Pluspunten

• Design
  • IPS-technologie
  • Snelheid

Minpunten

• Schermgrootte
  • Ontbreken MicroSD-slot

De LG Optimus G heeft mijn LG Optimus 4XHD vervangen. Met de 4XHD was ik enorm tevreden. Het toestel was snel, had een mooi scherm en zag er strak uit. De Optimus G verbetert deze punten!
Laat ik beginnen met het scherm van het toestel, deze onderscheidt zich door de IPS-technologie met zijn kijkhoek. Vanuit elke hoek tot bijna vlak van opzij blijft de helderheid van het scherm en de kleuren uitstekend zichtbaar.

Het openen van apps en het bedienen van het toestel werkt uitermate snel. Het bladeren door de basisschermen werkt vloeiend en tijdens het demonstreren van het toestel snel wisselen tussen de schermen geeft de snelheid van het toestel goed weer. Ook het afspelen van video’s (streamen) werkt erg soepel (mits de internetverbinding dit toelaat).

LG heeft in mijn ogen altijd mooie toestellen afgeleverd en deze lijn zetten ze voort met de Optimus G. Een strak rechttoe rechtaan toestel, met een strak Gorilla Glass Screen zonder fysieke toetsen en ook aan de achterkant voorzien van Gorilla Glass maakt dat het toestel er degelijk uitziet en niet plastic doet voorkomen, zoals bij bijvoorbeeld de Samsungs van deze tijd wel het geval is.

Al met al een prima toestel, zeker als je naar de prijs kijkt. Enige kleine minpuntje vind ik zelf dat ze niet zijn meegegaan in de 5”-schermgrootte van de Samsung S4 en de Sony Xperia Z en de mogelijkheid tot plaatsen van een MicroSD-geheugenkaart.

Heb jij ook een LG Optimus G 16GB Zwart?