Philips Senseo Latte Select HD7854/60 Zwart Review

zxcvb 13 juni 2013, 2.042 views

Philips Senseo Latte Select HD7854/60 Zwart

Pluspunten

• Lekkere koffie(afhankelijk van koffiepads)
  • Makkelijk in gebruik
  • Relatief goedkoop
  • Snel te gebruiken

Minpunten

• Vergt consequent onderhoud/schoonmaak
  • Te klein melkreservoir
  • Wordt snel vies als je een zwarte variant hebt.

Wij hebben dit senseo apparaat vanaf het begin van de senseo apparaten waar ook melk in kon. Ons huidige apparaat hebben we ondertussen ongeveer 1,5 jaar. Daarvoor hadden we de voorloper van dit apparaat, de Philips Senseo Latte Select HD7852/50.

Smaak
We hebben absoluut geen spijt gehad van de aanschaf van dit apparaat. Met de juiste koffiepads kan je er echt heerlijke koffie mee zetten. Welke koffiepads je het lekkerst vindt is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak, maar wij zijn altijd erg tevreden over de Perla koffie-pads van Albert Heijn eigen merk. Deze geven een lekkere maar geen overheersende smaak.

Gebruik
Wij zetten voornamelijk cappuccino met het apparaat. Het melkreservoir bevat genoeg melk voor twee koppen cappuccino. Daarnaast kan je ook kiezen voor Latte Machiato of Kaffe Latte. Voor deze twee soorten zit er maar voor 1 kop genoeg melk in het reservoir. Het koffie zetten zelf gaat lekker snel, eigenlijk net als bij een gewone Senseo. Het melkreservoir had wel wat groter gemogen, het waterreservoir is groot genoeg.

Onderhoud
Het apparaat moet zeer regelmatig schoongemaakt worden om hem in optimale conditie te houden. na elke keer dat je koffie met melk hebt gezet moet het melksysteem worden doorgespoeld met water. Dit hoeft niet na elke kop, maar als je hem na het zetten een tijdje niet gebruikt moet het wel omdat anders de melk bederft die achter is gebleven. Als je dit consequent bijhoudt gaat het prima. Je moet ongeveer 1 keer in de drie maanden het systeem reinigen en ontkalken met een speciale mix van water en schoonmaakmiddel speciaal daarvoor bedoeld.

Bouwkaliteit
De bouwkwaliteit is over het algemeen prima. Enige wat enigszins zwak oogt is het melkreservoir. Na verloop van tijd moet je deze toch wat steviger aandrukken voordat je hem gevuld in het apparaat stopt. Wij hebben de zwarte versie, wat betekent dat je dit bij knoeien snel ziet. Een lichtere variant is dan beter.

Heb jij ook een Philips Senseo Latte Select HD7854/60 Zwart?

Kan het ontkalken niet gewoon met schoonmaakazijn? Zo ontkalk ik de gewone altijd om de 2 maanden :)

[Reactie gewijzigd door desalniettemin op 13 juni 2013 16:04]

Dat wordt afgeraden door Philips. Maar het zou wel moeten kunnen denk ik. Ze adviseren om ontkalker op basis van citroenzuur te gebruiken.
Een hoop gedoe vind ik. De gewone is toch makkelijker ;)