Specificaties Tower, 21 interne + 9 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CM Storm Stryker Review

wietze-st 13 juni 2013, 968 views

Cooler Master CM Storm Stryker

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Lichtgevend
  • Side Window
  • Handvat

Minpunten

• Gewicht is veel te zwaar met zijn bijna 14 kilo leeg. Als je hem hebt gevult met onderdelen weegt ie ongeveer 20 kilo!
  • Side Window word snel vies
  • Verder geen nadelen gevonden

Hierbij review ik de behuizing, genaamd de CM Storm Stryker.
(Gebruikte hardware :
Core i7 3770 ( Ivy Bridge )
Asus Maximus IV Extreme-z 3.0
Scythe Samurai ZZ
Coolermaster 700w voeding
Asus Geforce GTX 670 2GB
2TB Seagate Barracuda HDD
250GB SSD Samsung 840 series
12GB XMS3 geheugen van het merk Corsair
Optische drive van Samsung ( super multi )

De first look impressions waren geweldig :

Super grote kast
Mooie witte kleur, netjes gespoten
Handvat
Side window
Strak design

De second look voegde nog 2 dingen toe
Zeer goeie koeling en mooie inbouw-mogelijkheden.

Er was 1 minpunt bij de first en second looks. Het gewicht namelijk. Die kast is met zijn bijna 14 kilo 1 van de zwaarste kasten die ik ken. Alleen de Storm Trooper is nog zwaarder.
Daarna had ik dus al mijn hardware erin gepropt., en hem daarna op de weegschaal gezet, maar liefs 21 kilo ! Dit zijn de afmetingen : 250.0 X 605.6 X 578.5 mm

In game werd de processor niet heter als 34 graden. Ik runde toen dus Battlefield 3 op ultra settings op een resolutie van 1650x900. De koeling is dus nog beter dan ik had verwacht.

De front panels kun je heel makkelijk verwijderen, dus een optische drive erin plaatsen is met 3 minuutjes gepiept!

Daarnaast heb je ook stofopvangers, die je er dus uit kan halen, om ze daarna te cleanen. Super handig! vooral omdat je dan niet de computer uit elkaar hoeft te halen daarvoor. De PC heeft standaard 4 fans meegeleverd, 3 van 120mm en 1 van 200mm. 2 daarvan geven dus licht. De LED lampjes hebben een lange duur, werken tot dusver ook erg goed btw. het licht is mooi intens. Bovenaan de PC heb je 2 USB 2.0 ingangen, 2 USB 3.0 ingangen en 2 audio inplugs. En uiteraard de aan/uit knop, de reset knop en nog 3 andere knoppen om het licht mee te kunnen besturen en de snelheid van de fans.

In de doos word nog een informatieboekje meegegeven en 1 setje extra USB 2.0 ingangen ( 2 stuks ) .

Wederom, de beste kast die ik heb gehad

• Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0)

Heb jij ook een Cooler Master CM Storm Stryker?

Ik zou het gewicht juist een pluspunt noemen, de kans op resonantie is bij zo'n degelijke kast meteen een stuk minder.

In afwachting van foto's........?

M.v.g. Niels
Ik kan nog wel een keer foto's plaatsen, maar het probleem is dat de resolutie te hoog is. Max aantal wat Tweakers toestaat is1600x900 ofzo.

Het gewicht is voor mij een nadeel aangezien ik vaak upgrades uitvoer, en dat ik hem van her en der moet sleuren omdat ik veel naar LAN party's ga
Als je puur naar de kans op resonatie kijkt, is dat inderdaad een pluspunt, dat moet ik wel even toegeven ahah