Specificaties 1-bay NAS met 1TB opslag - Bekijk alle specificaties

LaCie Network Space 1TB Review

mcguyver66 12 juni 2013, 281 views

LaCie Network Space 1TB

Pluspunten

• Relatief goede prijs/prestatie verhouding.

Minpunten

• Schijf zelf vervangen vereist wat technische kennis en handigheid.

Features Score: 3
Ongeveer vier jaar geleden shafte ik de Lacie NetworkSpace 1TB aan voor een 160 euro. Op dat moment geen slechte prijs. De schijf staat 24/7 aan en wordt meerdere malen per dag benaderd vanaf het netwerk voor lezen en schrijven. Omdat ik sinds een half jaar een RaspBerry pi in gebruik heb waar ik een torrent client op draai die naar de NetworkSpace weg schrijft en deze dus meer en meer belast werd besloot ik dat het tijd werd een nieuwere/grotere schijf in te bouwen. De firmware had ik al op de laatste versie geflasht. Handleiding vond ik hier: http://forum.nas-central.org/viewtopic.php?f=221&t=2332 en een goedkope 2TB HDD vond ik hier: http://tweakers.net/price...0014-st2000dm001-2tb.html
Het openen van de NetworkSpace is een vak apart maar hier kun je zien hoe dat moet: http://www.youtube.com/watch?v=OK72CvBUEi8

Direct bij de eerste tests merkte ik dat de Networkspace veel sneller was, mogelijk door de 64mb cache i.t.t de oude Samsung Spinpoint F1 HD103UJ die 32 mb cahe had. Nu , ruim twee maanden verder waarbij de schijf 24/7 aan staat en dagelijks behoorlijk belast wordt is de performance nog steeds goed.

Heb jij ook een LaCie Network Space 1TB?