Logitech Harmony Ultimate Review

polypro 11 juni 2013, laatste update op 11 juni 2013, 2.319 views

Logitech Harmony Ultimate

Pluspunten

• Fraaie vormgeving
  • Uitgebreide functionaliteit
  • Flexibel
  • Bediening als op iPhone, met touchscreen en gestures
  • Werkt ook met apparatuur in afgesloten kast
  • Handige app als extra
  • [update 30 augustus 2013: na de laatste firmware update (v3.3.34) werkt de Ultimate eindelijk probleemloos met het Philips Hue-systeem!

Minpunten

• Pas op als een van de redenen van aanschaf de bediening van je Philips Hue-lampen is! Dit werkt meestal (nog) niet.

Configuratie Score: 4
Mooi en erg handig, maar niet zonder problemen.

Zoals gewoonlijk is bij Logitech is de software problematisch. En van de functies is het bedienen van Philips Hue-lampen via de Hue Bridge.

Maar dat werkt dus (nog) niet. Er is een conflict in de firmware, waardoor de detectie en connectie met de Hue Bridge niet tot stand komt als er andere uPnP-apparaten in je netwerk zitten.

Firmware-updates blijken nog steeds niet te werken. Logitech is zich ervan bewust en "is er mee bezig", ook met een uitbreiding van de te wensen overlatende Hue-functionaliteit.

Logitech weet ervan en op hun forum staan er veel klachten over:

Voor de rest is het een heerlijke universal remote, die lekker in de hand ligt en duidelijk minder zwaar is dan de voorgangers.

Het touch screen wordt (natuurlijk) wel snel vet.

De opstelling van de hub is best kritisch in een grote ruimte: wifi-connectie is zwakker dan ik had gehoopt en vergeleken met andere apparatuur.

De on-line setup via een browser plugin werkt prima. Als je al eerder een Harmony had dan kun je je setup uit de cloud downloaden en in de Ultimate zetten. Scheelt veel werk.

[update: na de laatste firmware update (v3.3.34) werkt de Ultimate eindelijk probleemloos met het Philips Hue-systeem!

Heb jij ook een Logitech Harmony Ultimate?

Laatste firmware update van 6 juni 2013 zou het probleem verhelpen, maar niet dus ;(

[Reactie gewijzigd door polypro op 11 juni 2013 18:57]

Ik ben benieuwd of de app ook goed werkt. Had gelezen dat deze met veel vertraging werkt. Hoe is jou ervaring?
App werkt bij mij prima: minstens net zo snel als de Ultimate remote zelf.
Het is haast handiger om een ipod touch te kopen en die maar als afstandbediening te gaan gebruiken. Wel jammer dat dit nog niet goed werkt met de hue lampen, dit is juist voor mij een reden om te overwegen deze remote te kopen.
Ja, dat was voor mij ook een belangrijke reden, dus nu baal ik van de aanschaf omdat het niet werkt. Had anders ding niet gekocht.
Werkt de remote helemaal niet met de hue lampen of alleen als je andere UPnP apparaten tijdelijk uit het netwerk haalt om de Ultimate met de Hue Bridge te connecten ? Begrijp van je linkje dat daardoor het bij sommige wel werkt maar anderen krijgen echter nog steeds niet de connect mogelijkheid te zien.
Bij mij werkt het nog steeds niet, ook niet na het tijdelijk verwijderen van de andere UPnP apparaten. Ook niet na de laatste firmware upgrade. De Hue bridge wordt niet gevonden.

Ik zit in een private chat met het Logitech developers team en er wordt aan gewerkt... Ik heb ze gevraagd om de mogelijkheid in te bouwen om handmatig het IP nummer van de bridge in te voeren. Maar nog geen antwoord.
update 30 augustus 2013: