Sony Cyber-shot DSC-P93 Review

CS-AlCoHoLiC649 4 mei 2005, laatste update op 4 mei 2005, 280 views

Sony Cyber-shot DSC-P93

Pluspunten

• Veel opties
  • Snel opgestart
  • Maakt snel foto's
  • Meegeleverde baterijen en lader
  • Mooi uiterlijk (persoonlijk)

Minpunten

• Ring om de lens schijnt snel los te raken (zelf geen ervaring mee)
  • Originele accesoires zijn erg duur
  • Geen tasje meegeleverd

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 5
Ik heb de camera gekregen bij een telefoon abbonement, maar inmiddels ben ik er (door ziekte indertijd) al aardig mee aan het experimenteren geweest. Inmiddels trek ik er vaak op uit om wat plaatjes mee te schieten.

De camera ligt redelijk lekker in de hand. Hij komt wel zeer degelijk over. Dingen zoals de knopjes en baterijvakje zijn ook erg stevig. Ik heb er dan ook nog nooit problemen mee gehad. Ik heb er zelfs al mee in de regen gestaan, en in ijzige wind van -15, maar hij werkt gewoon door.

De foto's zijn (volgens mij) erg goed. De macromode komt tot zo'n 15 cm, maar is voor de meesten mensen voldoende. de 3x optische en 3x digitale zoom is ook genoeg. Bij het zoomen gaat de camera na de optische zoom automatisch verder met de digitale zoom. Filmpjes zijn ook van voldoende kwaliteit.Echter voor een fatsoenlijk filmpje heb je wel een memorystick pro nodig.

De camera heeft zeker voldoende opties. De 3x Optische zoom is erg handig, en lekker snel. Ook het plaatjes schieten en opstarten zelf vind ik heel snel gaan (ondanks de andere survey die anders verteld). Binnen zo'n 2 seconde is de camera gebruksklaar.

Het display is zeer gedetaileerd. Alle nodige waarden staan erop. Het display kan in diverse modes weergegeven worden. Ook met histogram wat ik zelf redelijk vaak gebruik.

Voordeel is het baterijverbruik. De camera kan meer dan 400 foto's maken met de 2 meegeleverde oplaadbare baterijen.

Het grote nadeel is de accesories. Er wordt een usb kabel, 2 baterijen en lader 32MB memorystick en een koordje bijgeleverd. De accesoirespacks zijn wat mij betreft vele te duur, maar de betere fotozaak heeft voldoende tasjes en andere acc. Op internet zijn de memorysticks voldoende te krijgen.

• Sony Memorystick Pro 512MB
  • Windows XP

Heb jij ook een Sony Cyber-shot DSC-P93?