Oki C830n Review

jopie 8 juni 2013, 170 views

Oki C830n

Pluspunten

• A3 papier, dit werkt heerlijk
  • Bannerpapier
  • snel
  • goede kwaliteit afdrukken

Minpunten

• Het instellen van het papiergewicht, het zou fijn zijn als de printer dit automatisch deed.
  • Handmatige invoer

Inktverbruik Score: 3
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Deze printer is mijn opvolger na de vorige Oki A3 printer. Waarom OKI? Zij hebben de unieke mogelijkheid om bannerpapier te bedrukken. Hierdoor kan ik voor minn winkel presentatiemateriaal maken van 29,7 x 90cm. Dit werkt goed.
De versie van de printer die ik heb is voorzien van een extra papierbak, het wisselen van A3 en A4 papier is anders een crime. Ik heb een zwak voor deze printer, ondanks wat negatieve punten zoals het verzamelen van toner in de printer wat soms wat vlekken geeft, en het niet lekker werken van de handmatige papier invoer. Toch zal ik hem vervangen door een OKI als hij vervangen moet worden.

Het probleem met de handmatige invoer:
Reeds na levering bleek dat de handmatige invoer niet zo lekker werkte als bij de vorige. Maar dat is een niet zo veel gebruikte optie, en na het drukken op het online knopje doet de printer een nieuwe poging papier te pakken. Na een aantal maanden OKI gebeld, en er is iemand langs geweest. Veel beter werd het niet. Nu kwam ik er laatst achter dat de invoer het wel goed doet als je wat druk op het rollertje geeft met je hand, dus een stevigere veer zou het probleem kunnen oplossen. Helaas, printer buiten garantie en reparatie kost 175 euro. Dit vind ik dan een teken van slechte service. Een printer die veel gebruikt wordt en waar iets slijt, daar kan ik inkomen, maar dit vind ik zo'n knullig probleem wat ook best buiten de garantie opgelost kan worden.

Heb jij ook een Oki C830n?