ICIDU Metal Flash Drive 16GB Zilver Review

matroosoft 7 juni 2013, 278 views

ICIDU Metal Flash Drive 16GB Zilver

Pluspunten

• stevig, klein formaat, relatief snel, niet duur

Minpunten

• er komen snel krassen op de behuizing bij de aansluiting

Omdat mijn vorige usb-stick (TDK Micro 8GB) niet zoveel informatie wilde opslaan als ik wilde, was ik genoodzaakt een andere aan te schaffen. Allereerst moest de opvolger stevig zijn, aangezien ik hem in mijn portemonnee bewaar. Zodoende moet deze usb-stick bij tijd en wijle vrij zware krachten kunnen doorstaan! Verder is het fijn als hij een beetje klein van formaat is, aangezien mijn portemonnee niet van het vrouwen-formaat is.. Tot slot zou ik het ook waarderen als hij niet te duur was en de snelheid ervan hoger was als onze PC thuis. (niet te traag dus)

Blijkt dat bij de Dixons deze usb-stick in de aanbieding was, en zelfs nog goedkoper dan de 8GB-versie! De koop was dan ook snel gesloten want voor -nog net geen- 10 euro wisselde hij van eigenaar. Ik vind dat hiermee aan al mijn voorwaarden zijn voldaan. Hij is klein, stevig, relatief snel en helemaal niet duur. Hij ziet er zelfs best aardig uit! Klein minpuntje is wel, wat je vaker ziet bij usb-sticks met een doorlopende behuizing, dat er gauw krassen komen op de aansluiting. (zie foto's)

Ik heb ook nog even getest met CrystalDiskMark, en ik vind het helemaal niet tegenvallen voor deze prijs. (zie screenshot) Een aanrader dus voor wie een kleine, stevige, mooie (imho), goedkope en, naar de prijs gezien, een relatief snelle usb!

Heb jij ook een ICIDU Metal Flash Drive 16GB Zilver?