Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 24x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart Review

josdh 6 juni 2013, 4.233 views

Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart

Pluspunten

• High speed filmen op 100fps bij 720p resolutie
  • High speed filmen op 200fps bij 640x480 resolutie
  • Goede kwaliteit filmen 50p progressive scan full HD
  • Panoramafoto's maken
  • Gemakkelijk te bedienen alhoewel de menu's best lastig te begrijpen zijn.
  • Heel veel mogelijkheden
  • wat filmpjes die ik gemaakt zijn op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=HmNPeulrefc

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • niet inzoomen tijdens HS filmen

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Ik heb deze camera aangeschaft vanwege de filmmogelijkheden. Ik was op zoek naar een camera die op high speed (>=100fps) beelden kon maken en liefst in een zo'n hoog mogelijke resolutie. Dit vanwege de analyse van techniek bij de sport. Dan kom je al snel bij erg dure camera's uit. Deze camera was echter veel goedkoper. Hij doet wat hij belooft en de kwaliteit is super. Op 50fps full HD progressive scan zijn de beelden prachtig. Op 50i een stuk minder. Op 100fps 720p ook prima en je zie bij het afspelen(4x vertraagd) de details haarscherp. Nadeel is dat je niet kunt zoomen bij High speed filmen. Er zit een goede stabilisator in de camera waardoor de beelden niet zo schokkerig zijn. Die je moet je wel aanzetten en zeker als je inzoomt.
Fotokwaliteit is ook prima alhoewel ik die niet echt gebruik.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart?

Heb het toestel nu ongeveer 3 weken in mijn bezit en ben aangenaam verrast door de mogelijkheden die deze camera bied. Allereerst het grote zoombereik van 25 tot 600mm bij dezelfde diafragma opening van f/2.8, dit is bij weinig licht een groot voordeel. De camera is vrij licht, maar doet wel iets plastic-achtig aan. Het draaibare LCD display is zeer handig bij opnames b.v. laag op de grond. Het overschakelen van LCD naar zoeker gebeurd via een knopje, dat is niet zo handig maar is even wennen.
De macro functie is zeer handig en werkt snel. Met tal van instellingen ben je wel even bezig om deze uit te zoeken, handig is b.v. de fotobewerking in het toestel waardoor je diverse effecten na de opname kunt toevoegen aan je foto's, b.v. soft, mini, sterfilter, hoog en laag contrast, enz.
Ook de videomodus werkt goed met o.a. de highspeed functie met 100 beelden per seconde laat mooie slow-motion opnames zien in full HD. Ook de burst mode met 5 tot 60 opnames per seconde (12 opnames per seconde zonder kwaliteitsverlies) is een voordeel bij b.v. sport-opnames.
Minpunt is de menu-setknop op de achterkant die, als je de camera vastpakt, wel eens vanzelf in het menu gaat. Hier heeft Graham Hougton op youtube een kunsstof ring om de menu-setknop bevestigd waardoor dit niet meer gebeuren kan. Ook kan men bij Graham Hougton een volledig boek over de camera gratis downloaden (wel in het engels). In een 15 tal filmpjes wordt de camera je haarfijn uitgelegd. De accu gaat vrij lang mee. De sensor kon wat groter zijn i.v.m. grote afdrukken. Wat ik niet begrijp is dat Leica voor dezelfde camera 799,- verlangd, dit is wel een zeer groot verschil in prijs.
Ook handig is de bracket functie die 3 opnames maakt met verschillende belichtingen, waarna je op de pc een mooie HDR foto kan samenstellen, of meteen bij de opname in de SCN modus.
Al met al een prachtige camera voor dit geld.