Specificaties 700W (80 Plus), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Real Power M700 Review

kkarremans 3 juli 2008, laatste update op 3 juli 2008, 1.648 views

Cooler Master Real Power M700

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Laag in warmte
  • Modulair
  • goede prijs
  • kan toekomstige high end videokaarten aan kwa aansluitingen.

Minpunten

• (Mogelijk) instabiel met OC.
  • Sommige kabels net iets te lang naar mijn zin.

Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4

Ik heb deze voeding gekocht omdat mijn vorige voeding aan het eind van zijn latijn begon te raken.
Als eisen voor een nieuwe voeding had ik:
  • Moest minimaal 700W zijn.
    Moest met gemak toekomstige Watt vretende videoplanken aan kunnen.
    Gesleavde kabels hebben.
    En eventueel Moduliar
Dit bracht mij uiteindelijk op de Real power serie van Cooler Master.

De Doos

Bij het open maken van de doos viel 1 ding gelijk op:
Een Hele hoop losse kabels.
2*4Sata
2*4molex
2*molex+floppy
2*6pins pci-e
2*8pins pci-e
En een mooi zwart glimmende voeding.

Aansluiting

Dit ging uitermate makkelijk de benodigde kabels uitzoeken en aan de voeding prikken.
Voeding aan je kast op hangen en aan sluiten die hap.

Prestatie en Stabiliteit

Hier ben ik nog onzeker over.
Toen ik gister me pc wilde gaan overclocken was hij namelijk niet bepaald stabiel.
als ik al mijn fsb met 10 mhz omhoog schroefde liep hij al na enige seconden vast zodra windows opgestart was.
Dit was niet bij me vorige voeding en zodra ik vanmiddag thuis ben sluit ik mijn voeding aan om tekijken of het OC probleem aan de voeding ligt.

Geluid en warmte

Tot nu toe vind ik hem fluister stil en produceert hij niet veel warmte.

Met een laagste prijs van ongeveer 94 euro op dit moment een zeer goede prijs.

Heb jij ook een Cooler Master Real Power M700?

Voedingen van zon dergelijk probleem zijn vaak niet de oorzaak, Als je voeding te weinig ampere's of voltage kan regelen wil de pc vaak helemaal niet booten of uitvallen bij zware belasting van je pc. Dit klinkt meer als probleempje bij het moederbord dan bij je voeding. maar goed sluit het even uit met je andere voeding en hopen dat het niet je nieuwe voeding is die de geest gaat geven! :)
Op zich raar want bij mijn vorige voeding liep mijn E6600 op 1333mhz fsb zonder problemen.
Wees iets uitgebreider met je toelichtingen.
bijvoorbeeld, Wat voor kabels, met hoeveel aansluitingen en hoeveel?
Ik heb zelf net een M520 gemonteerd in mijn kast en ik moet zeggen die losse kabels vind ik helemaal te gek.
Geen hele bundels ongebruikte kabels in mijn kast meer.
En hij is nog stil ook, mijn vorige voeding een eminent :X moest ook een stille voeding zijn maar dat ding ging steeds meer herrie maken.
Nu nog mijn graka stiller maken en ik ben helemaal blij.
heel vreemd dat de voeding je systeem zo instabiel maakt, zou je toch zeggen dat hij niet de juiste voltages levert. misschien een spoeltje kapot of een condensator

ben je trouwens Enermax niet tegen gekomen in je zoektocht deze hebben ook Moduliar voedingen ik persoonlijk zweer erbij ik ga binnen kort de Enermax MODU82+ 625W

Ze zijn iets duurder dan de meeste voedingen maar daar krijg je dan ook wat voor super still en super stabiel

ps: weet je dat een voeding tegen zijn piek aan het beste presteert
ik moet nog vergelijken met mijn oude voeding maar daar had ik gisteravond geen tijd/zin meer in