Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

Laudde 6 juni 2013, laatste update op 6 juni 2013, 251 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• Lichte telefeoon
  • Accu gaat lang mee
  • Groot scherm
  • Altijd laatste versie van Android

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit, door diverse mankementen.

Een geweldige telefoon, uitgerust met de laatste versies van Android. De telefoon is licht en ligt lekker in de hand, maar in misschien net een tikje te groot. Het grote scherm is overigens wel fijn. Camera is goed en batterij gaat, wanneer volledig opgeladen, lang mee. Erg tevreden met de telefoon.

Echter na twee tot drie maanden normaal gebruik is de connector brak geworden. De telefoon laadde niet meer goed op, of alleen als deze uitgeschakeld was. Na een half jaar gebruik is dit uit gegroeid tot een waslijst aan problemen. Waaronder dat de telefoon helemaal niet meer oplaadt en dus onbruikbaar is. Maar ook oneindig veel popups "Nog 13 procent batterij over". En een data verbinding via de USB kabel zit er niet meer in. Naar mijn idee zijn de accu en connector stuk gegaan. En dat terwijl ik de telefoon normaal in gebruik had.

Naar retailer opgestuurd, nu na 3,5 week zonder enige reactie van retailer of Samsung nog steeds niets gehoord.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?

Tipje: Ik heb deze telefoon ook, en de USB-aansluiting aan de onderkant verzamelt om een of andere reden gigantisch veel stof uit mn broekzak.

Haal de batterij er een keer uit en ga dan met zon mini-schroevendraaiertje of een speld ofzo het stof uit de usb-poort pulken. Bij mij leverde dat instant resultaat op en pakte hij de USB of oplader weer veel sneller/beter.

Ook kan je de metalen randjes van de USB aansluiting van de telefoon wat naar binnen buigen met een klein platkopschroevendraaiertje, waardoor de kabel weer goed strak zit. Dit kan je niet eeuwig blijven doen, maar na 2 jaar vervangt de gemiddelde persoon zijn telefoon wel weer.

[Reactie gewijzigd door Toenk op 6 juni 2013 11:48]

Goede tip!
Helaas is mijn telefoon al terug gestuurd naar de retailer / Samsung.
Maar ik zal hem zeker onthouden!
Dat is inderdaad wel naar, heb je de telefoon ooit laten vallen terwijl deze aan het opladen was? Dat zou verklaren waardoor de connector brak is geworden.

Ik heb mijn i9250 nu 9 maanden en ben nog altijd erg tevreden, vooral icm met CM10.1.
Nee, nooit laten vallen en ik heb op internet meerdere mensen gevonden die deze klachten/problemen hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is ook een fantastische telefoon. Maar die manekementen maken de telefoon echt onbruikbaar. Dat is echt heel erg zuur.