Specificaties 27" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG TM2792S Zilver Review

Malus65 5 juni 2013, 723 views

LG TM2792S Zilver

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, vormgeving toestel en functionaliteit vooral in combinatie met de kleine beeldmaat. Gebruiksvriendelijke functies.

Minpunten

• Geluidskwaliteit, maar dat is weinig verassend, zeker gezien de super platte behuizing.

Nu ik deze tv zo'n twee weken in gebruik heb, wil ik graag hier mijn ervaringen delen. Dit is gelijk mijn eerste review, maar wie weet volgen er meer.
Ik heb deze tv gekocht naar aanleiding van een andere review hier op Tweakers. Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een kleinere televisie. Door de plaats van de tv in de kamer kan ik geen grotere maat kwijt als 32", maar ik had een voorkeur voor een kleinere maat. Die heb ik gevonden in deze LG. Mijn eisen waren: kleiner scherm, maar hoge beeldkwaliteit, liefst nog wat leuke smart features en strak design. Al deze punten zijn in deze LG verenigd, met 3D als extra. De feature set in combinatie met een 27" scherm, want daar hebben we het hier over, kom je, voor zover ik weet niet in een ander model van welk merk dan ook, tegen. De tv is ook CI+ gecertificeerd, dus geen extra afstandsbediening en kastje nodig. Gewoon een Ziggo card erin was voldoende om de boel aan de gang te krijgen. De installatie verliep zonder problemen, aanmelden in het draadloze netwerk ging ook soepel. Nadat de verbinding gelukt was werd de laatste firmware gedownload en ge´nstalleerd. Een handleiding wordt alleen op cd meegeleverd, maar doordat die ook in de helpfunctie van de tv beschikbaar is, heb ik de cd nog niet hoeven te gebruiken. Wel wordt er een beknopte handleiding op papier meegeleverd, samen met een overzicht van de aansluitingen die beschikbaar zijn. Die aansluitingen en dan vooral de hoeveelheid is volgens mij wat beperkt in vergelijking met grotere tv's. Beschikbaar zijn oa: twee HDMI, 1x minijack audio uit, 1x optische uitgang, 1x scart, 1x component en 1x composite. Tulp stekers ontbreken, om dat type aansluiting toch te kunnen gebruiken zijn er diverse verloopsnoeren meegeleverd. Ik kom er goed mee uit maar ik kan me voorstellen dat een extra HDMI ingang handig zou zijn.
Deze tv is ook te gebruiken als monitor. De tv kan kennelijk niet opgehangen worden, ik heb niet uitgezocht waar dat mee te maken heeft. De meegeleverde voet is stevig en geeft de tv een mooie look. Het scherm kun je wat kantelen.
Om het scherm goed af te kunnen stellen, is een stap voor stap menu in de geavanceerde beeldinstellingen voorhanden wat ik goed vind werken. Er zijn twee custom beeldinstellingen beschikbaar, samen met de standaard beeldinstellingen die reeds voorgeprogrammeerd zijn.
Het geluid is niet om over naar huis te schrijven, maar ik had ook niet anders verwacht. Ik heb er een 2.0 (computer) systeem op aangesloten van Harman Kardon, GLA-55. Daarmee is de geluidskwaliteit geen issue meer...
Verder de smart functies: ik vind ze prima werken. De apps voldoen voor mij goed, maar ik vind het niet heel belangrijk. Over de 3D beeldkwaliteit kan ik nog niets zeggen omdat ik nog geen 3D films heb gekeken, maar hier komt binnenkort verandering in.
Kort en goed: een uitstekend toestel, strakke vormgeving en erg goed beeld met leuke smart functies in een compacte behuizing.

Heb jij ook een LG TM2792S Zilver?

Hoe is de kwaliteit van 3D films?
Ik vind het behoorlijk goed. Inmiddels heb ik Avatar in 3D bekeken. De brillen zijn redelijk comfortabel doordat ze licht zijn en daardoor kijk je redelijk ontspannen. Wat wel het geval is dat het relatief kleine scherm natuurlijk zijn beperking heeft bij 3D in die zin dat bij een groot scherm je meer het gevoel hebt om middenin de film te zitten. Maar dat kan niet anders, het is een beperking van een klein scherm. Verder vind ik het een top televisie.