Alcatel One Touch Star (OT-6010D) Zwart Review
Ik zocht een Dual-Sim toestel voor rond 200 euro om mijn internet verbinding via de WiFi te kunen laten delen met ongeveer hetzelefde afmetingen als mijn oude 3GS. Wolfgang van Aldi was een goede optie maar de vormgeving en de grootte van de toestel vielen mij tegen. En bij de laatste 4-incher de snelheid van een single core CPU.
Dit toestel lag bij de Saturn voor 219 euro en met 21% korting kon ik hem voor 180 euro meenemen. De toestel lag goed in de hand, beeldscherm was super kleurrijk (kan als nadeel beschoud worden voor sommige mensen) en de toestel/display maat was precies wat ik wilde.
Na een week in gebruik heb ik nog steeds veel plezier van, batterij gaat een paar dagen mee met normaal gebruik.
Nadeel is dat de batterij manager...
Pluspunten
AMOLED display Strakke vorm Licht gewicht Lichte ALCATEL skin op Android 4.1.1 Prima snelheid/kwaliteit t.o.v. de prijs verhouding Stabiele Android build (in vergelijking met ACER Liquid E1 bijvoorbeeld)
Minpunten
Weinig tot geen accesories te vinden voor dit toestel Batterij is aan de zwakke kant Batterij manager gedrag is onvoorspeelbaar Maar 512MB RAM, dat is te merken bij sommige applicaties De camera is niet echt super. Goede foto's alleen in daglicht en niet tegen de zonstralen.
Eindoordeel
Dit toestel lag bij de Saturn voor 219 euro en met 21% korting kon ik hem voor 180 euro meenemen. De toestel lag goed in de hand, beeldscherm was super kleurrijk (kan als nadeel beschoud worden voor sommige mensen) en de toestel/display maat was precies wat ik wilde.
Na een week in gebruik heb ik nog steeds veel plezier van, batterij gaat een paar dagen mee met normaal gebruik.
Nadeel is dat de batterij manager soms een hikje heeft: na een dag heb ik nog steeds 50% lading. Dit houdt hij vast voor komende dag en daarna zakt de pijl van 50 naar 5% binnen de uur.
Heb jij ook een Alcatel One Touch Star (OT-6010D) Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (14)
De batterij manager geeft geen hikje bij mij, heb je al eens geprobeert zonder manager?
Firmware bijgewerkt?
Gr,
Mette
FW is bijgewerkt naar de laatste versie via de Alcatel flasher (minpuntje-hij wipe'd je toestel,niet handig).
Manager na de root als eerste eraf gehaald maar helaas zonder resultaat..
Ivm de accessoires, kijk hier eens : http://www.alcatelonetouc...e-touch-star-d-metal.html
Ik heb dit toestel nu ook, maar ik heb hier een probleem mee. Ik heb een zeer lage inbound als iemand mij opbelt, ik hoor amper iets. Ik heb al alles geprobeerd van het geluid omhoog zetten tot fabrieksreset. Niets werkt, tenzij ik het op speaker zet. Iemand een oplossing?
http://www.amazon.de/s/re...ar&ie=UTF8&qid=1376553811
of hier:
http://www.amazon.de/s?ie...ndex=ce-de&search-type=ss
[Reactie gewijzigd door rvwr op 25 juli 2024 20:15]
Is het probleem van de battery-manager-hik verbeterd, na een tiental laad/ontlaad-cycly?
[Reactie gewijzigd door rvwr op 25 juli 2024 20:15]
Nope. Blijft op 50-60% hangen voor 2 dagen daarna binnen 5-10 minuten volledig ontladen.. Dit is tot nu toe de enige minpunt aan de toestel.
http://www.amazon.de/prod...?ie=UTF8&showViewpoints=1 .
Misschien heb je een defect toestel getroffen.
(Er wordt wel meerdere keren melding gemaakt van oververhitting tijdens het opladen.)
Dat is vreemd, de klachten over de batterij temp. heb ik juist voorlopig niet gezien. Ook niet tijdens het draaien van de zware apps.
met de Google Playstore-App 'Soft Buttons Light' kun je het aan- en uitschakelen van de drie capacitieve toetsen (onderaan het scherm) beïnvloeden.
Er zijn nogal wat apps meegeïnstalleerd die men waarschijnlijk nooit zal willen gebruiken.
De meesten zijn slechts te verwijderen als root.
Wordt het toestel er sneller door als je deze apps verwijdert?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn