Euro Truck Simulator 2, PC Review

huntedjohan 4 juni 2013, laatste update op 4 juni 2013, 625 views

Euro Truck Simulator 2, PC

Pluspunten

• neemt niet teveel ruimte in beslag
  • eenvoudig in het beginnen van je transport bedrijf
  • voor een simulator zijn de graphics behoorlijk goed
  • realistisch maar niet teveel beperkt M.B.T. regels

Minpunten

• mede weg gebruikers maken soms vreemde moves, en reageren vaak niet zoals het zou horen.
  • bij bepaalde situatie's zit je in feite gewoon vast en is het lastig om er uit te komen zonder een vorige safe game te gebruiken
  • niet een verslavend gevoel ( zou voor mij bij positief en negatief kunnen). ik vind het leuk om het af en toe te spelen, maar ik ben na 2 ritten op een avond wel weer klaar voor die avond. daardoor zal max level worden wel lang duren.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
van de week van een mede tweaker een code gekregen voor dit spel. als ras echte trucker moest ik dit spel natuurlijk hebben.

het eerste wat me opviel dat het een spel is wat niet al teveel ruimte in beslag neemt van je pc, iets wat tegenwoordig niet vaak gebeurt. installatie ging lekker snel en het opstarten van je eigen transport bedrijf is eenvoudig en snel gemaakt. qua graphics zit het redelijk goed, vooral voor een simulator is het goed. besturing is redelijk goed, alleen de mede weg gebruikers hebben eigenaardige trekken.

de details van de trucks en de omgeving zijn behoorlijk goed. het geluid van de trucks zijn ook behoorlijk goed en de besturing komt goed overeen met hoe het in het echt gaat. ik heb het tot nu toe alleen gespeeld met toetsenbord, en ga binnenkort de besturing proberen met een stuur en pedaal. kijken of dat nog realistischer word.

de punten die je vrij speel bij het omhoog gaan van rank zijn leuke uitwerkingen waar je zelf toch ook een leuke eigen manier van spelen mee kun ontwikkelen. kies je voor extra lange ritten of kies je voor hoogwaardige vrachten.

nadeel van lange ritten is de lange zit die je dan moet rijden wat je soms sneller doet neigen naar andere skill punten.

snelheid is een serieus punt, want je krijg snel (soms te snel) een boete voor te snel rijden. door rood word ook gelijk afgestraft.

grootste nadeel ondervond ik bij een crash. een voertuig voor mij reageerde zeer onverwacht en vreemd door plotseling vol op de rem te staan om een auto van links voor te laten. ik klapte natuurlijk vol op deze personenwagen. en plette de auto bijna compleet. de personen auto's achter mij stonden vlak achter mij dus achter mij was geen ruimte, vooruit was niet meer mogelijk omdat de personen auto er onder zat :p, en links en rechts was niet mogelijk omdat ik vast zat. dit heeft me half uur geduurd voordat ik los kwam, en heb de auto achter mij daarmee ook een paar meter achteruit moeten drukken. daar is veel winst te halen om dat te veranderen. laat de computer gestuurde auto's realistischer reageren, en laat ze ook reageren op ongelukken, waardoor ze kunnen uitwijken en mee denken.

ga vanavond proberen mijn 2e truck aan te schaffen, kijken hoe dat werkt. hoe werkt de kunstmatige chauffeur die je inhuur. er is nog veel te ontdekken voor mij in dit spel, maar tot nu toe ben ik er tevreden mee, en kan ik mijn beroep in de avond uurtjes relaxed nog een x over doen met een biertje in de hand :P.

voor mij een dikke 7,5 en als ze de mede weg gebruikers nog beter kunnen aansturen word het zeker een 8.

Heb jij ook een Euro Truck Simulator 2, PC?

jouw min : "mede weg gebruikers maken soms vreemde moves, en reageren vaak niet zoals het zou horen."

vind ik een plus; echt tippisch een duitser of belgisch rijgedrag :+ stelletje idioten op de weg, die random en onverwachte acties vond ik juist een aanwinst. gister goed mee vermaakt namelijk. (game ook beschikbaar voor linux)
hehe, ja, als je er zo naar kijk kun je het ook als plus punt zien ja. maar soms maken ze ook beslissingen die zelfs een belg of duitser niet zou maken :P