Specificaties GF GTX 660 Ti (941MHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N660TI-2GD5/OC Review

Dekar1 4 juni 2013, 583 views

MSI N660TI-2GD5/OC

Pluspunten

• Goedkopere 660 Ti
  • Flink overklokbaar
  • Goede FPS in games
  • Een van de beste bang for buck kaarten van het moment

Minpunten

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik was niet van plan een zeer uitgebreide review te schrijven, maar slechts een aantal bevindingen.

Ik heb deze kaart verkozen boven de http://tweakers.net/price...si-n660ti-pe-2gd5-oc.html omdat hij wat goedkoper is. De overclock die de tweede kaart heeft is mij de meerprijs niet waard, omdat ik dit ook wel kan met MSI Afterburner.

Prestaties
Check maar wat FPS benchmarks op het internet van de http://tweakers.net/price...si-n660ti-pe-2gd5-oc.html op stock speeds, deze doet het hoogstwaarschijnlijk met een OC minstens zo goed.

Warmte- en geluidsproductie
Hierover kan ik kort zijn. Stock wordt hij niet warmer dan 70 graden icm mijn http://tweakers.net/pricewatch/320176/spire-x2-x26011.html. Wanneer ik in MSI afterburner wat klier met de preset fan settings, wordt de core niet warmer dan 63 graden na een uur gamen! Geluid is met de ventilator op max speed echter niet om aan te horen, maar idle op 30% snelheid amper/niet hoorbaar.

Overklokbaarheid
Zoals ik al zei, ik wilde minstens de duurdere variant aan kloksnelheden halen. Ik laat wat screenshots het spreken doen:
stock:

Overclock +150/+450 Core/Memory

Zoals je ziet is overklokken geen probleem voor deze kaart. Ik heb een aantal runs 3DMark 11 gedraaid en geen artifacts gevonden. Met een core OC van +118 zou je ongeveer op de snelheden van de http://tweakers.net/price...si-n660ti-pe-2gd5-oc.html uitkomen. Een schepje hier bovenop is dus ook geen probleem met de stock voltage. De behaalde prestatiewinst is zo'n 10% t.o.v. stock.

Heb jij ook een MSI N660TI-2GD5/OC?

Meer advertenties