MP ULTIMATE GAMING X6 1100T Review

Topcraft 4 juni 2013, 350 views

MP ULTIMATE GAMING X6 1100T

Pluspunten

• Betrouwbare machine
  • Hoge prestaties
  • Kan zeer goed overclocked worden
  • Kan nog steeds alle nieuwste games aan
  • Sterke videokaart die ook goed overclocked kan worden
  • SSD primarie schijf waardoor Windows binnen 20 seconden is opgestart (zelfs na ruim anderhalf jaar)

Minpunten

• De fans maken enorm veel lawaai, ook in idle stand. Als je aan het gamen bent of op een andere manier intensief gebruik maakt van de CPU/GPU maakt hij extreem veel geluid. Dit is zeer frustrerend omdat het een constante bron van irritatie vormt. Ben nu aan het kijken of ik de ventilatoren kan vervangen.
  • De multifunctionele reader aan de voorkant is goedkoop en ging al snel kapot, waar ik mijn geheugenkaartjes niet meer kon uitlezen. (Pinnetjes verbogen etc.)

Features Score: 4
In november 2011 heb ik dit game systeem gekocht om mijn oude systeem uit 2008 te vervangen. Ik speel voornamelijk World of Warcraft en af en toe een shooter. Voor WoW is een goede Videokaart en vooral CPU nodig.
Het geheugen zit met 8GB prima op z'n plek en kan verdubbeld worden als dat nodig is.

In de ruim anderhalf jaar dat ik dit systeem in mijn bezit heb zijn er zelden problemen geweest. Het systeem draait altijd stabiel en is op die manier in mijn mening zeer betrouwbaar. Hij is nog nooit gecrasht, op een aantal blue screens na. Maar daarvoor heet het Windows :)

Heb jij ook een MP ULTIMATE GAMING X6 1100T?

Leuke review! Wat me opviel is dat je het hebt over betrouwbaar en ook over bluescreens. Ik heb mijn pc al 3 jaar met windows 7 en nog nooit een bluescreen gehad. Komt het misschien door het overklokken? Over het geluid, had ik ook, vooral de koeler op de videokaart. Deze is vrij makkelijk te vervangen met een stille editie. Succes6 ermee! :)
Thanks voor je reactie.

De bluescreens zijn verder niet gerelateerd aan een specifieke actie zoals bepaalde software of overclocken (ik overclockte toen nog niet). Af en toe gebeurd het wel eens dat er een bluescreen tevoorschijn wordt getoverd :) Waar het aan ligt... ik denk dat MS het zelf ook niet weet haha.
Het doet in ieder geval niet af van de computer zelf, aangezien het om de hardware gaat. Die is verder prima in orde.

Binnenkort ga ik inderdaad een nieuwe cooler kopen voor de videokaart! Wordt er tureluurs van.