Sony Xperia L Zwart Review

raoulv12 4 juni 2013, laatste update op 5 juni 2013, 9.521 views

Sony Xperia L Zwart

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Design
  • Snelheid
  • Camera

Minpunten

• Diagonale Kijkhoeken zijn niet heel goed

Ik heb deze gekocht omdat mijn samsung galaxy ace gemiddeld 6 keer per dag opnieuw opstartte en geen smsjes meer kon ontvangen. Ik twijfelde tussen de samsung galaxy s2 plus en de sony xperia l. Toch koos ik voor de sony xperia l want ik vind hem mooier en ik dacht dat hij langer met zijn batterij kon, omdat hij een grotere batterij heeft (1650 mah vs 1750 mah)

De doos
Hij wordt geleverd in een kleine doos met een lader, datakabel, oordopjes en natuurlijk de telefoon. Het snoer van de oplader is wel een beetje kort. De oordopjes zijn goed genoeg voor op de fiets maar zijn niet heel goed.

Snelheid
De processor is een qualcomm snapdragon s4 plus msm 8230. Het is een dual-core krait met een adreno 305 gpu. Hij is erg snel en alles loopt vloeiend. Hij laadt webpagina`s snel en ik heb nog geen haperingen gezien tijdens het gamen en andere dingen.

Accuduur
De accuduur is heel goed. De accu heeft een uithoudingsvermogen van 1750 mah. Als je gaat gamen, dan houdt hij het ongeveer 4.5 uur vol. Ik doe hem om de twee dagen aan de lader.

Camera
De camera is een 8 megapixel exmor rs met led flitser. Hij maakt goede foto`s en filmpjes op 720p. De cameraknop is ook heel handig. Je kan ook een foto maken door in de slaapstand de cameraknop even ingedrukt te houden. Dat is een hele handige functie. Foto`s worden nog toegevoegd. De frontcamera heeft een resolutie van 0.3 megapixels en maakt geen goede foto`s, maar is goed genoeg om te videobellen

Scherm
Het scherm is een heel mooi scherm, maar als je hem diagonaal houd, worden de kijkhoeken snel minder. Het scherm heeft een resolutie van 854x480 en een grootte van 4.3 inch. De helderheid is niet heel hoog maar goed genoeg om te lezen in de zon. Het is trouwens een tft scherm.

Design
Persoonlijk vind ik het een hele mooie telefoon. De achterkant is gebogen en is gemaakt van een mat zwart kunststof en het biedt goede grip. De telefoon ligt goed in de hand en weegt 137 gram. Hij heeft ongeveer dezelfde aan/uit knop als de sony xperia z.

Geluid
Het geluid van de speaker is best hard en klinkt goed. Hij zit op de achterkant en dat is niet heel handig. Als je hem dan plat op de tafel legt, dan wordt het geluid wel een stuk zachter.

Bereik
Tot nu toe heb ik nog geen problemen met bereik gehad. Bij mijn galaxy ace viel het bereik best vaak weg in mijn huis alleen nu heb ik daar helemaal geen last meer van.

Benchmarks
Tot nu toe heb ik antutu uitgevoerd en de gemiddelde score was ongeveer 8700. De hoogste was 10057. Dat is bijna even goed als veel tegra 3 tablets.

Bouwkwaliteit
De telefoon is gemaakt van kunststof en het voelt sterk aan. Je kan de achterkant wel een beetje indrukken zodat je de batterij kan voelen.

Het is een hele mooie telefoon voor 250 want hij is snel, heeft een goede accuduur en een goede camera.

Heb jij ook een Sony Xperia L Zwart?

De galaxy ace opstart fout is op te lossen. Zoek maar op google.