Specificaties 2,8" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Touch Diamond NL Zwart Review

E.T.O. 1 juli 2008, 1.543 views

HTC Touch Diamond NL Zwart

Pluspunten

• Het VGA scherm is zeer goed
  • Alle soorten wireless zijn aanwezig
  • Zeer compact voor de mogelijkheden

Minpunten

• Touchflow 3D software
  • Vette vinger gevoelig
  • Batterij capaciteit

Design
HTC kon natuurlijk niet achterblijven, nu ieder merk wel met een design telefoon op de proppen komt. Uiteraard is dit een persoonlijke smaak, maar hij zit er zeker heel fraai uit. Om dit moois te beschermen hebben ze er gelijk maar een screen-protector bijgedaan. Verschillende kleine details maken dit een bijzonder apparaat, zoals de fading witte leds onder de cursor-toetsen, die ook touch-senstive zijn. Het toestel reageert ook wanneer de styles uit de onderkant genomen wordt, en deze "floept" magnetisch ook weer vast wanneer teruggeschoven. Gelikt dus... De achterkant is helaas gevoelig voor vette vingers, en is niet vlak...

VGA
Het scherm zelf is werkelijk fantastisch, voor mij de primaire reden tot aankoop. Op alle vlakken komt de 480x640 resolutie tot zijn recht op het 2.8" schermpje. Niet alleen zien de menu's en foto's er goed uit, maar wanneer een filmpje op het toestel gezet wordt, dan is het pas echt smullen. De ingebouwde Opera browser kan ook heel goed omgaan met de resolutie en is nagenoeg traploos in en uit te zoomen. Een echte wow-factor is hier het gebruik van LogMeIn en dan je Vista PC overnemen...

Alle vormen van wireless
Het toestel kan zo'n beetje elk soort signaal uit de lucht grijpen. De GPS was voor mij belangrijk, en deze werkt werkelijk fantastisch, ook in combinatie met TomTom en Google Maps. Het assisted GPS helpt prima, en ook Google Maps kan gebruik maken van de locatie-database van de GSM masten zodat ook zonder GPS toch plaatsbepaling mogelijk is. Wireless werkt prima, en zoals verwacht, geen bijzonderheden te vermelden. Bluetooth heb ik nog niet kunnen testen, maar support voor stereo head-phones is aanwezig. De HSDPA is supersnel, en hij schakelt vanzelf over naar GPRS; onbeperkt internet abbonnement is wel aan te raden. De FM radio werkt ook naar behoren, al moet je er niet teveel van verwachten. Ohja, en bellen natuurlijk, no problems, en geen vastlopers bij opnemen... De CommManager zorgt ervoor dat je alle onderdelen los aan of uit kan zetten; handig.

Camera's en storage
Ze hebben het voor elkaar kunnen krijgen om twee camera's kwijt te raken. Op de achterkant zit een 3.2 megapixel camera, met mechanische auto-focus. De kwaliteit van deze foto's is zoals je kan verwachten van een klein lensje. Als resultaat is het in het donker foto's nemen, want het toestel heeft geen flits, problematisch. De focus is wat langzaam, maar helpt uiteindelijk wel. Filmpjes heb ik niet geprobeerd.

Size does not matter
Wat nog het meeste opvalt is de grootte van het toestel... het is echt een klein ding, met een groot scherm en nog meer features. De touchflow bedieding is aardig, maar was ik snel zat, en ben overgestapt op de standaard Windows Mobile 6.1 interface. Er zit 4GB flash geheugen in, vrij te gebruiken voor software, video's en mp3-tjes. Uitbreiden is niet mogelijk, dus ik zal het er mee moeten doen.

Voor mij is het een zeer goed toestel, alles er-op-en-er-aan en nog klein en licht ook. Alleen het leven van de batterij had wat beter gemogen; dan maar wat minder functies tegelijk gebruiken...

Heb jij ook een HTC Touch Diamond NL Zwart?

het is toch een product review? hij zegt gewoon wat wel werkt en wat niet werkt , lijkt mij vrij duidelijk
"De touchflow bedieding is aardig, maar was ik snel zat, en ben overgestapt op de standaard Windows Mobile 6.1 interface", dus omdat jij het zat was het maar als "negatieve eigenschap neerzetten?

Beetje vreemd, vind je niet?
Het is geen intuitieve interface, ik was het zat om elke keer de verkeerde persoon te bellen omdat ik niet goed het scherm aanraaktte.

Het is ook niet meer dan een plugin op het home screen, waar nog wel wat werk aan kan gebeuren. Ook vreet het veel geheugen en processor power.
Oke, oke maar dan had je deze telefoon niet moeten kopen. Althans da's jouw keuze, maar wacht dan op de Touch Pro met keyboard. Nu werk je dus alleen met de stick en da's toch niet handig/zonde?
Nogmaals, de Touchflow is enkel een stukje software, en er zijn zat alternatieven. Ook is Windows Mobile zelf prima te gebruiken met enkel de vinger. Ik vind de hardware specs van zo'n ding belangrijker...