Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL3258H Zwart Review

Salmon 4 juni 2013, laatste update op 4 juni 2013, 12.547 views

Philips 32PFL3258H Zwart

Pluspunten

• Zeer goedkoop (gekocht voor 298 Euro)
  • Mooie TV
  • Helder scherm
  • Zeer mooi beeld als je HD programma's/films kijk
  • Films af te spelen met subtitles
  • Makkelijk in elkaar te zetten en te configureren
  • Gebruiksgemak van de interface ligt hoog

Minpunten

• Glimmende randen die stofhappen
  • Geen bijgeleverde kabels behalve de power cable

Voordat ik begin wil ik even melden dat dit mijn eerste review is, terwijl ik vrijwel dagelijks ongeveer alle gemaakte reviews lees/comment/rate die op Tweakers worden geplaatst. Als er op- of aanmerkingen zijn kunt u dit melden in de comments.

Ik heb ongeveer een jaartje of 3/4 al zowat geen TV meer gekeken omdat ik gewoon een erg oude TV (lees 15 jaar oud.. gekregen van mijn broer) had en ik eigenlijk een TV meer wilde gaan gebruiken om vanuit mijn bed gemakkelijker films of series te gaan kijken (via een Raspberry Pi en/of via de PC). Momenteel wordt de TV echt totaal niet gebruikt omdat ik hier dus geen (hedendaagse) aansluitmogelijkheden op heb. Verder heb ik geen digitale TV in huis maar alleen een analoog signaal van de UPC. Ook zal ik in deze review deze TV vergelijken met de oude beeldbuis-tv.

De criteria voor een nieuwe tv waren:
  • Een 32" beeldscherm max (door een kleine ruimte)
  • HDMI aansluiting (1 of meer)
  • Full HD
  • Weinig tot geen reflecterend scherm
  • Normaal/laag stroomverbruik
  • Prijs van rond de 300-350 Euro
  • Optioneel: Smart-TV (internetmogelijkheden)
Door te zoeken in zowel de Pricewatch als in ongeveer alle reclamekrantjes van de afgelopen (3 weken) heb ik een beeld kunnen vormen van de prijzen en de verschillende soorten TV's. De meeste 32" TV's zitten gelukkig in de pricerange die ik wilde. Wat mijn oog op deze TV liet vallen is dat het een Philips is (had hier al een 24" monitor, wat mij zeer bevallen was) en dat het om een Smart TV ging. En dat allemaal voor een bedrag van net boven de 300 Euro, aangekocht bij de BCC. Ik heb rondgekeken in de winkel en van tevoren had ik dit model al op het oog, deze had de winkel gelukkig nog op voorraad. Bij het opmaken van de factuur werd mij zelfs verteld dat de prijs nog verder was gezakt naar 298 Euro i.p.v. de 311 Euro wat op de website stond.

De inhoud van de doos
De inhoud van de doos bestond uit de volgende spullen:
  • De TV
  • De Afstandsbieding + batterijen
  • Tussenstuk
  • Voetstuk
  • Brochures (Install guide, warrenty information en gevaren)
  • Schroeven (4 korte voor het tussenstuk en 4 langere voor de voet)
Het monteren van de TV
Het monteren van de TV ging eigenlijk vrij makkelijk. Hieronder zal ik het proces in stappen uitleggen met foto's.

Haal de TV uit de doos en alles uit de verpakking en controleer op eventuele schade. De TV was verder zeer goed verpakt en kwam probleem loos aan, terwijl ik deze toch echt 2-3 KM heb moeten tillen naar huis bij gebrek aan vervoer.

Leg de TV op een zachte ondergrond en monteer het tussenstuk door deze vast te maken met de 4 kleinere schroeven.

Pak de voet erbij en druk deze tegen het tussenstuk aan. Hierna kan je de 4 langere schroeven hierin draaien.

De TV is nu klaar voor gebruik en hierna heb ik dus de TV ook neergezet waar deze hoort komen te staan. Als laatste heb ik alle kabels aangesloten (HDMI, power, cable en ethernet)

De user interface
De userinterface is zeer goed opgebouwd. Het moment waarop je de TV aanzet zal je gelijk een soort wizard krijgen waar je hoofdtaal van de tv kan instellen en of je algemene instellingen voor slechtziende/slechthorende aan wilt zetten. Hierna zal er een wizard komen die uit vier onderdelen bestaat (zie plaatje).

Hierin zal je de TV zenders in kunnen stellen, ik had UPC en hiervoor had ik even de frequentie en regio op moeten zoeken op hun website. Hierna werden alle kanalen, zowel analoog als digitaal gevonden.

Het beeld en geluid kon ook worden ingesteld hier. Dit was o.a. brightness en keuze uit 3 presets voor het geluid.

Als derde optie werd er een optie om met het internet te verbinden mogelijk gemaakt. Hierin werd uitgelegd dat er gebruikt kan worden gemaakt van het internet (voor Skype, uitzendingsgemist, RTLXL, buienrader en de internet browser etc.) Deze heb ik dus ook aangezet.

Wanneer je de eenmalige wizard hebt doorlopen ben je eigenlijk klaar voor het gebruiken van de TV. Op deze TV is het mogelijk om bijvoorbeeld een TV-gids te laten zien en de verschillende apps te gebruiken. De apps van bijvoorbeeld RTL XL werken echt goed en het streamen van vids van al deze apps werkt vloeiend. Verder kan er ook via de afstandsbediening het formaat worden gewijzigd van het scherm (4:3, 16:9, uitgerekt etc.).

Ook is er een netwerk-share functie en USB-aansluiting mogelijk om bestanden af te kunnen spelen foto's en video's. De standaard 720p films die ik afspeel lukken zonder problemen inclusief subtitles

Als laatste kunnen al de instellingen gemakkelijk aangepast worden via de menu's wanneer je op de knop 'opties' druk op de afstandsbediening.

Update 28-11-13
Na meerdere vragen over de netwerkshare functie van de TV hierbij een update.

De TV speelt via Plexmedia server vrijwel alle films inclusief subtitles af, alle MKV's worden alleen niet afgespeeld omdat de TV waarschijnlijk geen codecs hiervoor heeft. AVI's van 720/1080p werken wel goed. De problemen met de MKV's kan ik onderbouwen door een externe HDD via de USBpoorten aan de TV te koppelen, de MKV start wel correct maar de audio kan niet afgespeeld worden.

Ik kijk nu vaak series via de TV via een externe HDD en vind het ideaal, subtitles komen ook mooi onder de video te staan en alles is te bedienen via de afstandsbediening.

Mijn oordeel
Ik vind het een zeer mooie TV, met een scherp beeld en een hele scherpe prijs.
De interface is echt heel gemakkelijk te gebruiken en ik vind dit echt ideaal.

Heb jij ook een Philips 32PFL3258H Zwart?

hallo over deze tv hoe snel is de smart functie?
Voor wat wil je hem gebruiken? Ligt aan de app zou ik zeggen die je opent. Maar op zich is het niet vreselijk traag, het kan soms een paar seconden duren voordat een scherm geladen is.

Bijvoorbeeld wanneer ik van de normale TV functie switch naar netwerk shares en dan iets wil gaan streamen, 3-4 sec wachten de eerste keer. Maar bijvoorbeeld de YouTube of RTLXL apps werken gewoon goed en niet traag.

Ben nog steeds blij met de TV. Alhoewel ik wel voor een duurder/sneller model zou gaan als ik hem ooit moet upgraden. Voor iets meer geld heb je TV's waar de interface echt bijna instant door de menutjes heengaat, maar het is in ieder geval niet erg storend :)
Zi er een stroom omvormer(blok) bij of zit die in de tv?
Deze ziet hier niet extra bij, deze zal dus wel in de TV zijn verwerkt. Het enige wat er voor de stroom bijzit is een dunne kabel
Iedereen die analoog van UPC heeft kan ook dezelfde zenders gratis zien in digitale kwaliteit + NED123 in HD.

[Reactie gewijzigd door PannenkoekenNL op 7 juni 2013 21:29]

Ja klopt, ik heb ook alle zenders kunnen vinden en Ned123 werken ook in HD! Je ziet wel echt een duidelijk verschil tussen HD en normale zenders
Nette review.

Werkt het streamen van films over het netwerk ook een beetje soepel? Pikt de TV ook gewoon MKV's / avi's over het netwerk?
Ik heb dit nog niet volledig getest met alle bestandformaten, ik weet wel dat het in ieder geval AVI's gewoon afspeelt!
Even verdergaand op de vraag van speedyjules07: heb je inmiddels kunnen testen hoe de tv omgaat met het streamen van HD-signalen (720/1080p), maar dan rechtstreeks vanaf de pc dus niet via netwerk (dus met WMP/VLC/XBMC of iets dergelijks), bij bijvoorbeeld 24p? Is het lekker vloeiend of zie je nog stutter? Mocht je nog stutter zien, probeer dan je pc op de tv te installeren als BluRay-speler, dan werken de beeldstabilisatie-dingesjes beter (dat heb ik bij mijn andere televisie geprobeerd en dat werkte (37PFL7606H/12)). Ben benieuwd!

[Reactie gewijzigd door Solid_XL op 21 juli 2013 11:12]

Sorry voor de reactie, maar bedoel je dan via een hdmi kabel of echt gewoon via de netwerk optie van de tv. Via deze optie kan ik mijn PC vinden en browser naar film dirs. Kan dit nog verder testen als je wilt, maar zelf gebruik ik het meeste afspelen via hdmi op de PC of een USB in de tv.
Beste Salmon,
Ik heb deze tv eind Juli gekocht,
alleen mijn probleem is: als ik een video afspeel via USB, gaat het altijd automatisch naar 4:3. Heb jij dit ook?
Ik kan gewoon films afspelen via de USB op breedbeeld formaat. Met de afstandsbediening kan je formaat wijzigen, weet niet precies welk knopje (ben niet thuis atm). Hier kan je kiezen voor alle formaten, hoop dat dit helpt :)
Dankuwel! Het werkt gek genoeg niet met 'breedbeeld' of '16:9' maar alleen met 'automatisch vullen" (anders is het altijd 4:3) maar het werkt dus :) bedankt
Geniaal haha, als het maar werkt toch! :9
Beset Salmon, je zegt in je review dat je internet 'hebt aangezet'. Ik heb begrepen dat de tv wifi-ready is en dat er dus nog een aparte usb-adapter aangeschaft moet worden om de tv verbinding te laten maken met internet (ik las ergens dat de Philips pta128 hiervoor nodig was). Klopt dit, of is zo'n usb-adapter niet nodig en kan de tv zonder zo'n ding ook gewoon verbinding maken met internet? Dit wil ik graag weten omdat ik graag mijn pc wil aansluiten op de tv zodat ik zonder al dat gedoe met kabels films en series kan streamen naar de tv.

[Reactie gewijzigd door robbiemanders op 31 augustus 2013 13:38]

Ik heb idd ergens ook gelezen dat er een dongle voor beschikbaar zou zijn, alleen gebruik ik zelf een ethernet kabel omdat deze er toevallig al lag (werkt perfect). Ik zou even moeten uitzoeken welke dongle je hiervoor idd moet gebruiken, maar zo ver ik weet zou dit gewoon moeten werken met de dongle die aanbevolen is bij deze tv.
Hi, goede review.
Enig ieee of bij deze TV nog een decoder voor Canal Digitaal (jaja, satelliet, geen kabel/glas) nodig hebt?
Phew, goede vraag en thanks! Maar heb eigenlijk geen idee, zelf hebben we kanalen via de ingebouwde DVB-C tuner en gewoon een coax kabel. Voor de rest heb je volgens mij geen aparte aansluiting voor wat jij zegt, zou je anders even in de specs moeten zoeken. :)
Als de specs kloppen, dan heeft ie GEEN dvb-s ondersteuning, alleen DVB-C&T (dus kabel en digitenne)

Zijn (helaas) niet veel TVs met een ingebouwde satteliet tuner.
Thanks, was er al bang voor
Duidelijke review!

Heb je toevallig ook een spelconsole en getest? Zo ja; is er sprake van input lag?

En de Game/Spel beeld scene, ziet die kwaliteit er strak uit?
Bij voorbaat dank!
Thank you! :)

Ik heb zelf geen console, maar ik heb wel mijn PC via HDMI op de TV aangesloten. Zal het is even testen met Battlefield 3 voor je en dit bericht updaten.
Ik ga er van uit dat dat hetzelfde werkt, dus dat lijkt me een prima test! Dankje!

Het punt is namelijk dat ik twijfel tussen:
- Samsung UE32F5000
- LG 32LN5404
- Philips 32PFL3258H

En valt er over het algemeen vrij weinig te vinden over de Philips.. Dus ik hoor het wel!

[Reactie gewijzigd door Wkrooshof op 19 september 2013 14:09]

heb evem een potje gedaan, maar het ziet er gewoon vloeiend en mooi uit, niks anders dan mijn monitor (behalve dat je meer pixels ziet uiteraard 22" vs 32" :p )
32" gok ik zo? :p

Dan weet ik denk ik genoeg, Philips it is. Dankje!

Geen input lag?

[Reactie gewijzigd door Wkrooshof op 19 september 2013 14:22]

My bad, 32" natuurlijk ;)

Geen enkel probleem verder met input lags oid, werkt gewoon naar behoren. Heb net zelf ff met de instellingen lopen testen van de TV zelf en de 'game/PC'-optie van TV maakt hem er alleen maar slechter op, dus gewoon alles op default houden (Enige aanpassing is beeldstijl naar 'Foto' gezet ipv normaal of levendig voor het scherpste beeld) :)
Dus de Game instelling is geen aanrader begrijp ik? Die zou het beeld juist vloeiender moeten maken, maar dit gaat ten koste van de kwaliteit?
Ik zou hem in ieder geval niet aanraden, wordt misschien net iets vloeiender maar verminderd de beeldskwaliteit teveel.
Ik wil er even aan toe voegen
Ik heb deze tv nu nog geen 3 weken in bezit, en de audio jack (koptelefoon plug) doet niks meer
Heb ik een Logitech X230 boxen setje die ik voorheen op een JVC 26 inch tv heb gebruikt
tot aan vandaag dus bijna 3 week deden de boxen het zonder problemen via de headset plug

nu is er dus totaal geen geluid meer uit de headset plug te krijgen, zelfs niet met echte koptelefoon,
Enige geluid wat je er uit krijgt is als je hem op 60 zet, hoor je net gefluister ...

10x niks deze tv ... heb er spijt van dat ik hem heb gekocht,

beeld etc is super, maar als hij naar 3 weken al half kapot is? terwijl ik niet eens in de buurt van de tv kom en dus ook niemand aan de stekkers zit, heb ik er weinig vertrouwen in

Wat is het volgende wat straks na de reperatie kapot gaat?

Oh en JA ik heb de boxen ook op andere apperaten getest en daar doen ze het wel goed op, maar tv doet niks meer.

[Reactie gewijzigd door Verlengsnoer op 26 september 2013 03:48]

Bedankt voor de informatie! Maar om nu gelijk te zeggen dat ze tv 10 keer niks is en hij gelijk half kapot is als alleen in jouw situatie de audio uitgang het niet meer zo goed doet vind ik een beetje overdreven. Zelf gebruik ik deze uitgang ook wel is, alleen zijn de speakers niet 24/7 aangesloten. Heb ze denk tot nu toe 5x aangesloten in de periode dat ik de tv heb en heb nergens last van.

Ik zou zeggen een gevalletje toeval en ik zou hem RMA doen (terugbrengen dus voor reparatie). Toevallig andere resultaten als je in de tv de audio standen aanpast (niet alleen volume)? Misschien een factory reset doen en testen? Komt er dus wel geluid uit de normale speakers?

[Reactie gewijzigd door Salmon op 26 september 2013 07:36]

Wat ben jij toch een zeikerd.
Ik heb de TV 6 maanden en ik kan er geen negatief punt aan ontdekken.
dit kan ook liggen aan het feit dat je koptelefoon een te hoog ohmage heeft en daardoor bijna geen geluid doorlaat op zwakkere poorten, verder wie gebruikt er nou een headset op een TV?