Arctic Freezer Xtreme Rev 2 Review

joostvdhoek 4 juni 2013, 613 views

Arctic Freezer Xtreme Rev 2

Pluspunten

• Koelt goed
  • is erg stil
  • prijs
  • Bijgeleverde aansluitingen voor zowel intel als amd

Minpunten

• kan te groot zijn als je een kleine kast hebt.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
intro
Aangezien ik op mijn nieuwe systeem nog met een stock koeler werkte en ik zo tegen de 80 graden kwam tijdens het gamen heb ik gelijk maar ff een nieuwe cpu koeler gekocht,

het werd de ''Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2''

Ik vond deze koeler er aardig mooi uitzien en hij is ook erg groot,
ik gebruik de koeler in combinatie met mijn ''Cooler Master HAF 922''
wat al een aardige grote kast is die goed koelt.

Het inbouwen
Het inbouwen ging aardig makkelijk, je krijgt er namelijk twee zakjes bij voor zowel intel als AMD.

Zelf gebruik ik intel, deze was erg makkelijk te installeren, ook werden er rubberen pinnetjes ''push pins'' bij geleverd om in alle 4 de hoeken te duwen ( van het plastic bevestigings-voet) dit is ook weer een plus voor de koeling aangezien je geen schroeven hoeft te gebruiken.

Je krijgt er een makkelijk boekje bij met instructies, je haalt namelijk de fan in het midden eruit en zo kan je de 2 schroeven die je erbij krijgt makkelijk in de plastic bevestigings-voet schroeven.

zelf heb ik ze er allebei tegelijk in gedaan en dan aan beiden kanten steeds een beetje bij schroeven, dit was gedaan in minder dan 10 minuten.

Geluid
Sorry heb geen uitgebreide info over het geluid, er zit één fan in het midden van het koelblok, deze is erg stil en draait hard genoeg om de warmte weg te voeren

het koelen
ik heb 2 uur lang metro last night en battlefield 3 op very high graphics gespeelt met 1680x1050 , hij kwam niet boven de 65 graden. oftewel hij doet zijn werk goed. sorry heb helaas geen screen genomen!

Idle ligt hij rond de 35 graden, hiermee bedoel ik onder het internetten/youtube etc, dit kan natuurlijk verschillen per kast.

Bij elkaar is dit een erg goedkope koeler voor zowel je intel of AMD systeem, hij is erg stil en koelt als een beest, zelf heb ik hem niet getest met overclocken aangezien ik dit niet doe.

zelf kan ik alle games spelen op ultra of high en hier blijft hij goed onder de 65 graden... zoek je een goedkope koeler die gewoon goed zijn werk doet en er ook nog is mooi uitziet, dan zou ik voor deze koeler gaan. hij doet gewoon waar hij voor is! 8-)

**Bijgeleverde foto is van na het installeren, heb nu ander ram geheugen :)**

Heb jij ook een Arctic Freezer Xtreme Rev 2?