Microsoft Surface RT 32GB Zwart Review

f0r3b!t 3 juni 2013, 5.677 views

Microsoft Surface RT 32GB Zwart

Pluspunten

• Mobiel, goede accu.
  • Voor- en achterkant camera
  • USB poort
  • Microsoft Office 2013

Minpunten

• Onhandige meegeleverde Muziek/Video App (weinig codecs)
  • Tegenvallend App aanbod (Geen CCleaner, YouTube, VLC etc)
  • Niet toegestaan om applicaties te draaien die niet in de Market staan
  • Niet mogelijk om een andere browser te gebruiken dan Internet Explorer

Ik was al een tijdje aan zoeken naar een vervanging van mijn Netbook toen ik hoorde dat er een Windows 8 tablet uit kwam. Toen ik de specificaties gezien had besloot ik hem al snel te kopen (dit was in December 2012 in de VS). Nu ik de tablet een halfjaartje gebuikt heb moet ik zeggen dat ik niet tevreden over de tablet ben. Deze tablet met Windows RT is in bijna geen enkel opzicht een goede vervanging voor mijn (250 euro kostende) netbook. Microsoft heeft zijn Windows RT OS teveel gelimiteerd en dit is vooral vervelend omdat het aanbod van Apps heel erg tegenvalt.

Heb jij ook een Microsoft Surface RT 32GB Zwart?

Reviews door de redactie

VLC werkt aan een app, voor Pdf's is er een app van Adobe.
Dat je geen apps buiten de store kan installeren had je kunnen weten voor de aankoop.
Flash niet toegestaan is inmiddels achterhaald want dit hebben ze aangepast naar een blacklist ipv een whitelist.
Geen andere browser mogelijk klopt wel, ik vraag me af of ze andere engines toelaten in de store. De muziek app is inderdaad niet zo handig, gelukkig zijn er andere.

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 3 juni 2013 20:32]

Klassiek gevalletje van niet snappen wat Windows RT is, en wat Windows 8 is. Het is vrij simpel: RT is een lichtere variant geoptimaliseerd voor ARM architectuur. Het is dus niks meer dan het OS wat je op je smartphone of tablet draait. Windows 8 is het volledige systeem, voor x86 architectuur. Tweakers heeft er vol mee gestaan, en het hele internet trouwens.

Eigen dommigheid als je niet snapt dat RT geen 8 is.
Beetje hetzelfde als klagen dat je een iPad koopt als vervanging van je MacBook Air en dan verbaast zijn dat je niet buiten de app-store kan installeren....
|:(
Bedankt voor de reacties. :) Uiteraard wist ik voor de aankoop dat Windows RT een gelimiteerde versie was van Windows 8. Ik dacht dat windows 8 RT goed genoeg was voor mij, anders had ik wel een Windows 8 Pro tablet gekocht.

Het probleem is dat Windows 8 RT mij gewoon erg tegenvalt voor wat de reviews en Microsoft erover zeggen. En ik wil niet dat mensen dezelfde fout maken zoals mij door teveel te verwachten van deze Microsoft Surface RT tablet. Het is belangrijk dat mensen beseffen dat het Windows 8 RT besturingssysteem in geen geval gelijk is aan Windows 8 Pro.

En ook al zegt Microsoft dat de Windows 8 RT tablet de 'ultimate entertainment tablet' is en dat het 'The New Tablet PC' is, moet ik zeggen dat ze het woordje 'PC' beter kunnen weghalen want de Microsoft Surface RT tablet is en blijft helaas gewoon een moderne maar eenvoudige tablet. ;(

@Sieking Goede vergelijking, helaas is een iPad wel veel goedkoper dan een MacBook Air. En mijn Netbook was goedkoper dan de nieuwe Tablet, waar ik uiteindelijk minder mee kan. Vandaar mijn frustratie.
Dit was deels in reactie op: f0r3b!t @Sieking • 4 juni 2013 02:35

Mij vallen producten altijd tegen ten opzichte van wat de producent erover zegt.

Dat de reviews beter lijken dan wat jij er van vind is jammer. Nu met de Surface RT voor de helft van de prijs actie begin ik het ding te overwegen, ik denk echter nog steeds dat ik liever 500 betaal voor een W8 tablet...

Ik ben overigens Apple gebruiker en, ik kan wel zeggen, Apple Fan. Echter heb ik het idee dat een Windows 8 (non RT) tablet VEEL fijner is dan een iPad. RT vs iPad weet ik nog zo net niet, maar ik heb vooral het gevoel dat alle ARM tablets kut zijn voor mij.

Hoe kijk je er nu tegenaan? Wordt je al positiever over je Surface RT?

[Reactie gewijzigd door klonic op 18 juni 2013 12:03]

Zeg Appel gebruiker, in een Ipad zit ook gewoon een ARM processor hoor..... Maar ja appel gebruikers brallen vaak onzin omdat ze denken het beste apparaat in handen te hebben door de PR machine van Appel. Appel is gewoon een marketingconcept. Appelgebruikers zijn meestal slaafse volgers, meestal zonder enige computerkennis maar wel met een veel te grote mond over de andere technologie bedrijven.
waarom je op een tablet ccleaner wil is me al een raadsel, een tablet laag raten omdat de app store nog niet echt vol staat met apps is ook niet terecht in mijn ogen, want je review de techniek, niet de store die eromheen werkt.
Lang leve surfspot, nu 210 euro. Lastig, wel veel geld voor een leuk speledingetje, maar ook weer niet heel veel voor wat het kan... En sorry voor de reclame, maar ik neem aan dat iedereen toch wel een neefje/tante /whatever heeft die studeert of die in het onderwijs werkt, maar hem zelf niet hoeft?