Cooler Master Notepal Ergostand II Review

tripack 2 juni 2013, 1.013 views

Cooler Master Notepal Ergostand II

Pluspunten

• Zeer stevig gebouwde laptop koeler
  • Laptop en laptopkoeler blijven zeer stabiel op hun plek zitten
  • Kan een externe 5Volt voeding op de laptopkoeler aansluiten
  • Ingebouwde usb-hub
  • snelheid ventilator aanpasbaar

Minpunten

• Ventilator maakt een zacht motorgeluid (zelfs op de laagste stand)

Uitstekende laptopkoeler. Doet wat het moet doen uitstekend. Laptop wordt goed afgekoeld. Bovendien is het in 5 hoogtes verstelbaar en zijn de extra usb poorten een grote pluspunt. Een grote voordeel van de Cooler Master Notepal Ergostand II t.o.v. de Cooler Master Cavalier Ergostand is dat je de metalen gril heel makkelijk kan verwijderen om de ventilator schoon te maken. Er is echter 1 ding waar ik me behoorlijk aan stoorde. De ventilator maakt een voor mij ontzettend hinderlijk motorgeluid. Het is niet zo heel hard maar toch hoorbaar. Als de ventilator dat geluid niet zou maken zou mijn algemene beoordeling zeer goed zijn. Ik wil bij een stille ventilator alleen het blazende geluid horen en niet de ventilator zelf. Dankzij een kleine aanpassing is het me gelukt dat motorgeluid geheel te laten verdwijnen. Bij deze aanpassing moet je eerst de ventilator losmaken. Dit doe je door 2 schroefjes aan de onderkant van de laptopkoeler los te draaien. Daarna kan je met een platte schroevendraaier de ventilator los wippen bij 3 bevestigingspunten. Haal bij de Blokker of Action een setje dikke natuurkurk onderzetters. Knip daar een ronde vorm uit met een diameter van ongeveer 6cm. Plak met dubbelkleef tape het natuurkurk tussen de laptopkoeler en de ventilator zodat de ventilator niet meer in direct contact staat met de chasis van de laptopkoeler. Door deze aanpassing zal de laptopkoeler aanzienlijk stiller worden.

Heb jij ook een Cooler Master Notepal Ergostand II?

echt geweldig de uitleg met de foto's mijn dank hiervoor!