Samsung Galaxy Ace S5830 Zwart Review

Load 31 mei 2013, laatste update op 12 februari 2015, 1.457 views

Samsung Galaxy Ace S5830 Zwart

Slechte telefoon KOOP DIT NIET!

Pluspunten

• MicroSD slot
  • Verwisselbare accu
  • Verwisselbare achterkant

Minpunten

• Vreselijke accuduur
  • Geen goede camera
  • Kan alleen maar uiterst simpele apps draaien

Ik gebruik de Galaxy Ace nu bijna voor een jaar, dan heb ik het over twee verschillende waarvan n gestolen is. Over beide kan ik zeggen dat hij nergens in uitblinkt maar wel behoorlijk negatieve punten heeft.

Uiterlijk
Ik moet toegeven dat hij een goede bouwkwaliteit heeft, en er niks mis is met het design. Hij voelt behoorlijk stevig en redelijk lux aan, het is gewoon plastic, maar het voelt eenbeetje als warm aluminium. Je ziet meteen dat hij zakelijke eigenschappen heeft: bijvoorbeeld je krijgt twee achterkantjes een gladde witte, en een ruwe zwarte. De zwarte laat hem er erg zakelijk uitzien, de witte meer als een persoonlijke telefoon. Met beide valt niet echt een probleem te hebben.

Scherm en camera
Over het scherm valt niet te klagen, geen resolutie waarvan je denkt: 'whoow' maar er is niets mis mee.

De camera en het scherm vallen niet goed samen. het scherm weergeeft alles redelijk scherp, maar de camera maakt foto's maar net goed genoeg om op Facebook te zetten, en de video is onstabiel en alleen goed voor filmpjes van een kat die slaapt. En dat terwijl het scherm prima video's van 480p en redelijk 720p af kan spelen. Als je van plan bent om veel foto's te gaan maken met die camera dan komt de goede bouwkwaliteit goed van pas, hij doet er nog al lang over om het rijtje knop ingedrukt, foto maken, foto weergeven te doen. en een video is gewoon waardeloos want hij is heel erg wiebelig en er is geen stabilisatie mogelijkheid.

batterij en betrouwbaarheid
Kortom vreselijk. soms gaat hij een paar dagen mee, soms een paar uur. En dat onafhankelijk van het gebruik. Er valt niets te ontdekken als batterij leven. nee er is stroom ja/nee. En hij blijft stroom gebruiken, ook in stand by mode, zeker als Bluetooth aan staat. En nog een probleem is, als je hem s'nachts oplaad is hij midden in de nacht vol, en maakt dus het bijhorende geluidje, wat niet echt de fijnste manier is om wakker te worden. en ook nog, meestal is hij dan midden op de dag weer leeg, op momenten waarbij je niet echt een oplader bij je hebt, en soms zelfs geen tijd. Hier valt weinig over te zeggen behalve: onbetrouwbaar en onstabiel.

gebruik en mogelijkheden
Het gebruik is ok, maar ook niet meer dan dat. De meeste bewegingen worden goed geregistreerd maar soms ook niet, als je wilt uitzoomen op het homescreen ga je soms alleen naar een andere pagina, open je per ongeluk een app of er gebeurd helemaal niets. meestal heb je hier geen last van, maar het kan een stuk beter als ik zo kijk naar iedere andere telefoon, bijvoorbeeld de Iphone 4 en 5 maar ook de Galaxy Ace Plus doen het hier beter.

De mogelijk heden zijn ook ok maar dan alleen dat. Op de standaard 2GB MicroSD kaart is heel weinig ruimte, maar dat valt uit te breiden tot 32GB. Maar de mogelijk heden zijn niet echt bijzonder goed. Je kunt er Angry Birds op installeren, maar werken doet het niet. Alleen whatsapp en youtube draaien goed. dat is het dan ook.

Update 27 mei 2014.
Nu draait youtube niet eens meer en op de een of andere manier is kan ik niks meer installeren en terwijl ik er een 16Gb microSD-kaartje in heb zitten is er niet eens meer ruimte voor een foto. En de accuduur is nu zo slecht dat ik de telefoon nu bijna alleen maar uit heb staan en zo niet, aan de oplader heb. Daar bovenop zijn alle losse accu's mij te duur voor een telefoon die misschien werkt met een andere accu.

Daarnaast is de bouwkwaliteit opeens een stuk minder, de achterkant past niet meer helemaal goed over de voorkant, en maakt allemaal vreemde krakende geluiden.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Ace S5830 Zwart?