Specificaties 11,6" (1366x768), 64GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Air 2012 11,6" Review

Load 31 mei 2013, laatste update op 24 augustus 2013, 559 views

Apple MacBook Air 2012 11,6"

Pluspunten

• Heel licht.
  • Wordt niet heet of maakt te veel geluid.
  • uitstekende prestaties.
  • Multitouch trackpad.

Minpunten

• Trackpad en sommige toetsen zitten soms vast.
  • Een jaar geleden kreeg je voor dit geld ook een macbook pro.

Op het moment heb ik de MacBook Air Drie kwart van een jaar. Het is een geweldige computer die alles wat ik hem laat doen, uitstekend doet. Om van die dingen een lijstje te maken: Adobe Photoshop CS6 (Trial), Adobe Premiere CS6 (Trial), Adobe ROME, GIMP, Blender, Inkscape en VirtualBox (Ubuntu virtual machine).

Geluid en Warmte
Ik merk haast nooit dat hij warm is, en als hij het al is, voelt het best wel prettig aan. Ongewenst geluid en warmte hoor en voel ik alleen als hij aan het renderen is, maar er is geen enkele computer die dan niet warm wordt of veel geluid produceert.

Prestaties
In één woord: Uitstekend. Zoals ik al zei kan die alles wat ik hem voorschotel uitstekend aan. Blender werkt heel goed, en de enige ongemakken zijn BUGS in blender, maar daar kan mijn computer niets aan doen. Ik merk geen tekort aan processor kracht. Alles verloopt vloeiend.

Gewicht en Bouwkwaliteit
Toen ik Hem uit de doos haalde dacht ik even dat ze me alleen de behuizing hadden gestuurd, zo licht was hij. Nu merk ik ook dat bijna alle andere computers een beetje lomp aanvoelen.

Hij is Goed gebouwd, het enige probleem wat ik heb gemerkt is dat sommige toetsen en de trackpad heel soms een beetje blijft steken en dan niet meer los komt. dat kan aan mijn computer liggen, maar de trackpad zit nu voor de helft vast en ik krijg hem niet los. verder is de trackpad fantastisch, als ik nu een gewone muis gebruik voor Blender merk ik dat de trackpad gewoon veel fijner werkt.

Beeldscherm Camera en Audio
het beeldscherm is goed. Hij is niets in vergelijking tot de macbook pro retina. Maar de resolutie is wel zo hoog dat je niet merkt dat het eigenlijk maar 11.6 inch is, daar heeft Apple gelijk in.

De camera maakt goede foto's en is prima voor Facetime of Skype. maar ik gebruik hem ook alleen voor die laatste twee. Hij neemt 720p video op, maar ik heb ook een camera voor 1080p die ik veel meer gebruik voor video opnamen.

Dit was een productie fout, maar de camera werd een tijdje niet gedetecteerd, dit lag aan mijn computer, maar ik heb wel ik weet niet hoe lang in een kamertje van ICentre moeten uitleggen dat er geen waterschade is. Maar daarna ging het allemaal wel heel makkelijk ik gaf gewoon de computer aan ze voor de reparatie, wachtte een dag of vier (wat een marteling was) en kreeg hem toen terug, met een werkende camera en een schoonmaak beurt.

Het geluid is heel goed, het volume kan heel hoog, zo hoog dat het zelfs door slechthorende mensen kan worden verstaan.

De Accuduur
heel goed, ik laat hem s'nachts samen met mijn telefoon op, en dan kan hij bijna de hele dag door, als je hem om een uur of drie even oplaad gaat hij weer tot de nacht mee (Het nieuwe model gaat volgens Apple de hele dag mee).

De Prijs.
De prijs is goed omdat je er heel veel voor terug krijgt. wel jammer is dat je een jaartje geleden voor dat geld een 13 inch MacBook Pro kreeg, die meer opslag heeft, de Air heeft er geen tekort aan, maar je moet wel soms even kijken wat er weg kan.

Kortom is het een hele goede computer.

Sinds de update naar Mavericks:
1. is het niet meer mogelijk om geluid (behalve keihard geschreeuw) op te nemen, het kan zijn dat er gewoon iets los zit of zo maar ik vermeld het even.

2. kan ik niet meer typen in GIMP want er is blijkbaar geen onderscheid meer tussen tekst en toetsen combinaties.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2012 11,6"?