Specificaties 550W (80 Plus Silver), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Nexus NX-5000 V1 Review

Mivadebe 30 mei 2013, 812 views

Nexus NX-5000 V1

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Effecient (80 Plus Silver)
  • Nette afwerking met X-Mesh gesleevede kabels
  • Voldoende aansluitingen die niet al te lang zijn

Minpunten

• Niet modulair (ook al heb ik daar achteraf zeer weinig last van gehad)

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Verwacht geen uitgebreide review. Ik wil enkel en alleen even mijn ervaring delen met deze nog niet al te bekende voeding.

Ik heb als vergelijksmateriaal de volgende voedingen gehad:
  • Cooler Master Real Power 620W
  • Enermax MODU82+ 525
  • Be Quiet Dark Power Pro 550W
  • Corsair HX620
  • Corsair AX1200
Reden tot keuze:
Ik was op zoek naar een kleine, modulaire, stille en efficiente voeding. In eerste instantie was ik uitgekomen op de silverstone-sst-st45sf-g-(450w) vanwege zijn gold certificering, sfx form factor en enige sfx voeding met modulaire kabels. Na deze besteld te hebben kreeg ik echter de verkeerde artikelen geleverd. Volgens de wet van murphy, ging het de 2e keer wederom mis en was ik het zat en besloot de gok te nemen met een zo klein mogelijke ATX voeding met minimaal bronze certificering.
Ik kwam uit op de Nexus NX-5000 V1. Misschien niet modulair, maar wel compact, 80 plus silver en Nexus staat bekend om vrij stille producten.

Het product:
De volgende dag kwam netjes de voeding binnen in een vrij simpele doos. Wel netjes compleet met wat tiewraps en schroefjes. De X-Mesh sleeved cables zagen er leuk uit. Ook heeft de voeding meer dan voldoende aansluitingen die overigens niet AL te lang zijn (wat ik erg fijn vond voor in de bestemde Q11B behuizing.

Ervaring:
Ik was in eerste instantie bang dat ik de kabels lastig weg gewerkt zou krijgen in mijn kleine Lian Li Q11B behuizing, maar dit ging eigenlijk vrij makkelijk. Ook waren de geringe afmetingen van 150x86x125mm
erg prettig en maakt deze voeding ideaal voor in deze behuizing. Ik heb eerder ook een Q03B gehad, en daar zou deze voeding ook goed in passen. Nog genoeg ruimte over voor een goede airflow.
Eenmaal alles netjes ingebouwd, bleek de voeding netjes stil en wordt bij normaal gebruik de pc/voeding niet bijzonder warm (30-40 graden).
Over het verbruik kan ik niet veel zeggen ivm het ontbreken van meetapparatuur, maar daar was deze 'review' ook niet op gericht.

Al met al kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over een voeding.

Heb jij ook een Nexus NX-5000 V1?