LG E400 Optimus L3 Zwart Review

joeytje78 29 mei 2013, 1.881 views

LG E400 Optimus L3 Zwart

Pluspunten

• De telefoon voelt lekker snel aan.
  • De telefoon is erg licht,.
  • De telefoon krijgt ogenschijnlijk update naar I.C.S.
  • De telefoon ligt lekker in de hand.
  • De prijs van de telefoon is ook netjes.
  • De accuduur van de telefoon is ook redelijk goed.
  • Het wifi bereik van de telefoon is goed .
  • Het design van de telefoon is erg goed afgewerkt.

Minpunten

• De telefoon moet af en toe reset worden om snel te blijven.
  • De telefoon heeft een erg krasgevoelig scherm.
  • De speaker klinkt opgeblazen bij harder geluid.
  • Het standaard toetsenbord van de telefoon is net iets te klein.
  • LG laat gebruikers lang wachten op updates.
  • De camera maakt geen kwaliteits foto.
  • De klok loopt altijd zomaar een paar minuten voor.
  • Geheugen erg laag voor apps.

inleiding

Mijn naam is joey
Ik ben 17 jaar oud.
Ik gebruik deze telefoon nu bijna een half jaartje en aangezien het een trouwe compagnon is, dacht ik laat ik me er eens aan wagen om ook een review te schrijven'
Deze telefoon heb ik puur gekocht vanwege dat ik een telefoon nodig had en ik daarvoor een galaxy y had waar ik lang niet zo tevreden over was

Mijn eerste indruk

Mijn eerste indruk van dit telefoontje was niet zo goed.
Dit kwam omdat ik in de winkel stond en mij toch de galaxy y werdt aangeraden.
Omdat ik niet zo thuis was in de mobieltjes heb ik aangenomen dat de beste man het beste met mij voor had en kocht dus de galaxy y.
Toen de telefoon gestolen werd had ik al besloten om geen galaxy y meer te nemen maar een andere telefoon.
Ik herinnerde me de andere telefoon waar ik tussen stond te twijfelen en dat was de lg l3.
Op dit moment kon ik deze alleen nog kopen bij the phone house met een tmobile pakket want de tmobile winkel had deze uitgefaseerd.
Dit was omdat de telefoon slecht verkocht werdt en ze de galaxy y wel verkochten.
Maar goed back on topic ik kocht dus deze telefoon en mijn eerste indruk was dat het design veel mooier was dan je zou verwachten.
Nadat ik deze telefoon uit de doos had gehaald was deze nog keurig verpakt met handige protector folies op en om het scherm.
Toen ik de telefoon aanzette merkte ik een redelijk verschil met de galaxy y namelijk de telefoon was sneller

alle goede punten

Ik vind het telefoontje zeer lekker in de hand liggen, met name als je hem met 1 hand zou gebruiken.
Ook vind ik dat ie voldoende stevig gebouwd is alleen heb ik een -1 ster gegeven vanwege dat bij het minste dingetje het scherm al krast.
Voor de prijs hoef je deze telefoon niet achterwege te laten met zijn 99 euro 1 van de goeie budgetphones op de markt.
De telefoon op vooral op het begin lekker snel aan, wil je deze snelheid behouden is af en toe een reset wel aan te raden.
Met de belofte van lg dat de telefoon een upgrade krijgt naar ics zeg ik dat het telefoontje dik in orde is.
Ook is de telefoon lekker ligt waardoor je de telefoon fijner kan gebruiken.
Als ik de telefoon gewoon normaal gebruik (dus af en toe een whatsappje lezen en wat facebooken) gaat de batterij lekker lang mee eens in de 2 dagen moet ik hem opladen.
Het wifi bereik van de telefoon is dik in orde dit omdat ik bij mijn huis zo'n 32 netwerken om me heen heb en die overal op alle frequenties verspreidt zijn, en toch de telefoon redelijk snelle wifi heeft.

min puntjes
1 van de belangrijkste minpuntjes is het geluid van de speaker als je de mp 3 speler gebruikt. op een of andere manier kan de speaker het geluid eigenlijk net niet aan. Als je het geluid iets zachter zet is het wel gewoon oke,
een ander minpuntje is de camera die eigenlijk net niet de kwaliteit heeft om zich te onderscheiden of überhaupt gebruikt te worden. (ik heb helaas geen test foto bijgesloten omdat ik op het moment van de review geen tijd had om een foto te maken).
Ook vind ik de stabiliteit van deze telefoon iets minder omdat je dus om de zoveel tijd moet resetten om de telefoon snel te houden (maar misschien wordt dit wel opgelost door ics).
Ook een echt minpuntje vindt ik het standaard toetsenbord dat net te klein is om lekker op te typen. Gelukkig zijn er genoeg toetsenborden om te downloaden maar alsnog.
Lg laat zijn gebruikers wel erg lang wachten op updates.
Ik heb de telefoon al een half jaar en nog steeds wacht ik op ics.

Heb jij ook een LG E400 Optimus L3 Zwart?

Ik hoor van een aantal vrienden die de telefoon ook hebben dat het geheugen van de telefoon erg laag is en je weinig apps kan installeren, heb jij hier ook problemen mee?

just asking..
ja dit is inderdaad wel een issue die ik vergeten ben toe te voegen