Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Wit Review

ThinkPad 27 mei 2013, 1.849 views

Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Wit

Pluspunten

• Compact
  • Stevig
  • Licht
  • Lange accuduur (1x in de week opladen is genoeg)
  • Schermresolutie
  • Audiokwaliteit
  • Goede camera

Minpunten

• WiFi bereik niet altijd optimaal (getest met meerdere netwerken). Was bij iPad 2 beter.

Maand of 2 terug de iPad Mini gekocht in de 16GB WiFi uitvoering. Ik had eerder een iPad 2, maar die gebruikte ik eigenlijk te weinig omdat ik hem te groot vond. De iPad 2 verkocht, en toen een iPad Mini gehaald. Schermresolutie is hetzelfde, en de prestaties ook bijna gelijk (iPad Mini iets sneller?) dus op die punten was het nogal een no-brainer en hoefde ik er ook niet lang over na te denken.

De iPad Mini bevalt prima, hij gaat elke dag mee, kan ik in de trein een beetje internetten, of thuis op de bank er mee zitten. Series kijken gaat ook prima via apps zoals "AVPlayer HD", of "Plex".

De beide cameras gebruik ik eigenlijk zelden, maar zijn toch van behoorlijke kwaliteit, beter dan bij de iPad 2

Eigenlijk heeft de iPad Mini maar één nadeel ten opzichte van mijn vorige iPad 2, en dat is het wifi-bereik. Dat vind ik soms nogal tegenvallen. En dat terwijl ik op dezelfde plek met een laptop en telefoon prima bereik heb. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de antenne achter de aluminium behuizing zit. Bij de 3G versie van de iPad is er een plastic gedeelte waar de 3G antenne achter zit. Was beter geweest als ze dit voor de WiFi antenne ook hadden gedaan bij het WiFi-only model.

Heb jij ook een Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Wit?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Ik heb ook een iPad 2 gehad, verkocht, spijt, en 2ehands weer een iPad 2 gekocht.
Was toch te groot en vooral te zwaar. Verkocht maar weer....
Uitstapje naar Android gehad, maar dat is het niet voor mij.

Nu een iPad mini, WIFI bereik valt inderdaad tegen vergeleken bij de iPad 2, zowel op 2,4ghz als op 5ghz. (maar zeker niet slecht, meeste Android tablets (van vrienden), ja ook de duurdere, hebben meer problemen hier in huis met de ontvangst)