Specificaties 8" (1280x800), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note 8.0 WiFi 16GB Wit Review

Chrotenise 27 mei 2013, laatste update op 27 mei 2013, 1.500 views

Samsung Galaxy Note 8.0 WiFi 16GB Wit

Pluspunten

• Formaat
  • Note
  • 'Mulittasken'

Minpunten

• Leveren voor de prijs niet eens oordopjes

Medetweakers,

Ik heb sinds kort mijn Galaxy Note 2 ingeruild voor een Galaxy Note 8.0, en ben nog druk bezig met het uitproberen van wat het allemaal kan en niet kan. Ik zal dan ook gaandeweg deze review updaten maar wil in ieder geval mijn eerste indrukken delen.

Gebruikt materiaal

De specificaties kan iedereen zelf opzoeken, dus daar zal ik niemand mee lastigvallen. De tablet zelf is gemaakt van het bekende Samsung plastic, wat ook in de Note 2 is gebruikt. Het is geen glad materiaal en je tablet ligt dus niet zomaar op de grond, maar je merkt wel dat het niet goed met warme/zweterige handen overweg kan.

Het materiaal is nergens echt makkelijk in te drukken. Wel is het zo dat als je aan de onderkant een beetje druk zet, het speakergeluid vervormd wordt. Dit is echter niet iets wat je gaat merken als je je tablet normaal vasthoudt.

batterij

Er zit uiteraard minder ruimte in deze tablet dan in een 10.1/9.7 tegenhanger, dus op de batterij is ten opzichte van de 10.1 versie ook enigszins bespaard. Echter, als ik kijk naar mijn eerste laadcyclus (heb hem helemaal volgeladen en laat hem nu leeglopen) dan zit ik al op 2 dagen en 6 uur gebruik met nog 30% op mijn accu over. Ik schat dus op circa 2 1/2 dag uit te komen.

Dit is met redelijk intensief gebruik, namelijk: scherm op auto-adjust en voornamelijk binnenshuis gebruik. Circa 5 tot 7 uur deze twee dagen aangehad om boeken te lezen / te browsen. Al met al dus een nette prestatie.

Software

Komt standaard met Touchwiz i.c.m. de gebruikelijke vrachtwagen vol bloatware. Er is circa anderhalve pagina voorgeÔnstalleerd, wat neerkomt op zo'n 30 apps. Het enige wat nieuw is ten opzichte van de Note 2 is dat ze 'aNote HD' aan het lijstje hebben toegevoegd. Dit is een soort ordener voor al je notities / memo's / schetsen. Je hebt een nav-balk aan de linkerkant met 10 categorieŽn. Je klikt op een categorie en kan er dan rechts een notitie onderhangen. Dit werkt echter niet samen met S Note, waardoor het voor mij al direct een vrij nutteloze app geworden is.

Het multitasken is eveneens prettig. Ik heb het op de Note 2 eigenlijk nooit gebruikt, maar op de Note 8 komt het draaien van twee apps tegelijkertijd aardig tot z'n recht. Er zijn soms nog issues met schaling, maar die zijn niet dusdanig erg dat de een van de apps onbruikbaar worden.

Look and feel

De tablet werkt gewoon hartstikke soepel. Nog geen vastlopers gehad en ik heb inmiddels een gig of 8 in gebruik met apps en de daarbijhorende data. Alles werkt en blijft gewoon werken als een zonnetje.

Het formaat vind ik persoonlijk ook zeer fijn. Ik kan de tablet nog met een hand vasthouden in de breedte en met enige moeite zelfs nog wat dingen gedaan krijgen. Erg fijn gewicht ook voor gebruik als e-reader, waar ik het dan ook veel voor gebruik.

Mochten jullie nog vragen/opmerkingen hebben: let me know by DM/reactie.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 8.0 WiFi 16GB Wit?

Reviews door de redactie