Specificaties 32" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LA6208 Zwart Review

MichelvA 23 mei 2013, 4.459 views

LG 32LA6208 Zwart

Pluspunten

• Full Led (bijzonder voor 32")
  • Full HD
  • Smart tv
  • Geluid best aardig (moet ik nog nader beluisteren met lastiger materiaal)
  • Internet tv met browser
  • Fijne bediening
  • Mooi design met mooie voet en zwart aluminium (look?) omlijsting
  • 4 brillen standaard bijgeleverd
  • Inputs 3x HDMI 3x USB en SCART (handig voor die oude Playstation of DVD speler. Een 32" tv wordt vaak in een slaapkamer gebruikt en ook hier. Dan is het handig als je je "reserve" apparaten kan gebruiken.
  • Erg licht (7,6 kg) (ik ben plasma gewend)
  • CI+ compatible (voor de UPC kaart)

Minpunten

• Passief 3D - dwz geen HD bij 3D. Niet zo erg voor mij.
  • Kleuren en beeld erg scherp - en helder - maar iets synthetischer vergeleken met mijn Panasonic plasma tv (42GT30E 2012).
  • Dikker dan Edge Led tv's maar voor mij onbelangrijk.
  • Helaas niet in wit verkrijgbaar - ook niet echt belangrijk.
  • Er zit geen verloopkabel voor de SCART plug bij . Die moet nu er ingestoken worden. Nu zal dit niet vaak worden gebruikt, maar toch.
  • Er is een Smart Motion Control verkrijgbaar voor internet. Deze werkt met USB dongle op radiosignalen. Werkt goed, maar moet apart worden aangeschaft - kost 50 euro. Ik begrijp deze strategie echter goed want niet iedereen heeft deze nodig.

Waarom deze televisie? Op moment van aanschaf is dit slechts 1 van de 4 tv's met 32" diagonaal die Full HD, Full LED en ook nog eens 3D zijn.
Als je dan meetelt dat er Wifi, DLNA en een internet browser op zit moet je konkluderen dat dit een vrij uniek toestel is.
Prijs is aantrekkelijk met 429 euro (Foka). Toestel is bij veel bedrijven uitverkocht - dat kan een slechte aanvoer zijn of deze verkoopt als warme broodjes. Ik denk het laatste.
Sommige sites laten zien dat dit een Edge Led tv is - volgens LG zelf is het een Full Led - dwz het gehele scherm is "bedekt" met leds (aan de achterzijde.

Heb jij ook een LG 32LA6208 Zwart?

Heb zelf de 42LA7408 (Silver 2013 model) sinds 1,5 maand. Mooie tv, maar pas wel op met die CI+ modules. Overal worden de 6 , 7 en 8 series verkocht dat Ziggo en UPC netjes werken op deze tv. Ik zit nu al 1.5 maand heen en weer te mailen met LG en Ziggo over gescrambelde zenders die veroorzaakt worden door de CI+ Modules in combinatie met de nieuwe 2013 modellen. Veel van deze modellen blijken dus nog niet geschikt te zijn voor Ziggo of UPC via een CI+ module (quantis, smit).

Ik en paar anderen hebben LG en Ziggo wat gepushed. Er loopt nu een onderzoek naar dit probleem met die gescrambelde zenders. Pas dus wel goed op dat je een Ziggo/UPC gecertificeerd tv koopt als je CI+ gaat gebruiken. Zijn te vinden op de site van Ziggo en UPC.
Gekke vraag, ondersteunt de tv 3d via de pc? Maw. kun je in 3d gamen ermee, SBS (of ander formaat) filmpjes kijken zonder gedoe?
Volgens mij alleen het spel dat zelf ondersteunt. Anders kan je denk ik wel gewoon gebruik maken van de 2D naar 3D conversie. Als deze tv dat ondersteunt tenminste. Verder heeft NVidea volgens mij ook een apparaat wat daar bij kan helpen.
Er zit een delay van 2D naar 3D. Getest met GTA5 op de PS3. Kon ineens niet lekker meer rijden. Voor games is het dus verre van aan te raden.
Pfoe daar vraag je me wat. Geen idee. Sorry. Misschien levert een mailtje naar LG een goed antwoord.
Net een mail de deur uitgestuurt, ik laat het hier nog weten.
Ik heb zelf de 42la6208 en de 3D functie werkt erg goed!
Heb zelf amper door dat het beeld dan niet in full hd is want het is in meeste gevallen erg scherp.

Je kan gewoon sbs films afspelen vanaf je pc en met 1 druk op de afstandsbediening maakt hij er dan 3D van. Het enige punt is wel dat als je dan de film sluit, het hele beeld door elkaar loopt omdat je normale pc beeld niet sbs is. Maar als je dan gewoon weer de 3D knop gebruikt staat het beeld weer normaal.

Zelf stream ik de films via mijn netwerk naar de tv, en speel ze dan af met de mediaplayer van de tv zelf. Hier heb je dit probleem niet en kan je ook nog eens alle functies van de afstandsbediening gebruiken.
Ik heb de 42la6208.

Ik vermoed dat de beeldkwaliteit heel goed kan zijn, alleen juist afregelen is aartsmoeilijk in vergelijking met mijn panasonic TX-L32E30B.

Ik vind het onbegrijpelijk en erg spijtig dat tv fabrikanten geen software inbouwen met testbeelden.
Dat zou het afregelen een stuk makkelijker maken.

Ik ga het nu proberen met een usb stick met testbeelden. ( http://avcaldvd.blogspot.be )
Ik heb het al geprobeerd met THX optimizer en een blauw THX brilletje, maar blijkbaar is de weergave via kabel en scart verschillend.

Hopelijk krijg ik het beeld uitgeregeld.

Backlight staat nogal hoog afgeregeld vanuit de fabriek.
Dit levert verblindend witte beelden op bij sneeuwlandschappen.

Spijtig genoeg geeft de handleiding te weinig details (bijna geen) over hoe je het beeldscherm handmatig kan bijregelen.

[Reactie gewijzigd door freeskyper op 17 juli 2013 15:05]

Misschien heeft iemand hier wat aan.. Ik wil deze tv graag zelf ook gaan kopen dus ik heb deze instellingen nog niet getest. Heb het van een site gehaald.

Wellicht zijn er mensen die wat aan de volgende beeldinstelling hebben: Beeldverhouding :16:9 ; Modus :Expert 1 ; Backlight : 75 ; Contrast :85; Helderheid :54; H-scherpte: 25; V Scherpte: 25; Kleur: 54; Tint : R1. Verder heb ik de expert besturing als volgt ingesteld: Dyn contrast: uit; Super res.: hoog; Kleurbereik: breed; Randen verb.:aan; kleurfilter: uit; Gamma: 2.2. De witbalans is alsvolgt ingesteld: Kleurtemp.: medium; Methode :2p; Patroon: extern; Punten hoog/laag: allen op nul.
Ik overweeg ook deze TV te kopen. Maar, wordt ook Netflix ondersteund om films te streamen, wat vorige week in NL gelanceerd is? Ik stream nu Netflix via mijn PS3, maar zou het 't liefst direct vanuit de TV willen kunnen benaderen.
Er zit inderdaad een Netflix app op. Ik heb hem alleen zelf nog niet gebruikt.
Netflix werkt gewoon prima!